نمایشگاه خودرو تهران کار خود را رسماً آغاز کرد

سومین نمایشگاه خودروی تهران امروز ۱۸ دی ماه ۱۳۹۷ رسما کار خود را در مجموعه‌ی شهر آفتاب آغاز کرد و تا ۲۱ دی ماه ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه خودروسازان داخلی و خارجی بسیاری شرکت کرده‌اند و انتظار می‌رود که با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شود.
نمایشگاه خودروی تهران برای سال ها بود که برگزاری نمی شد اما با تمهیدات اندیشیده شده حالا سه سال است که برگزاری آن از سر گرفته شده و هر سال پر رونق تر از سال قبل و با استقبال بیشتری از سوی مردم موجه شده است.

به گزارش خودرو بانک این نمایشگاه در مدت برگزاری همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ برقرار خواهد بود. از برندهایی که در نمایشگاه امسال حضور دارند می‌توان به هن تنگ، پژو، بیسو، زوتی، سایپا و بایک اشاره کرد. نمایشگاه خودروی تهران همه سال محلی است که تولید کنندگان و واردکنندگان خودرو در کشور می‌توانند آخرین دستاوردها و یا محصولات خود را در آنجا برای مردم معرفی کنند.

در خلال نمایشگاه خودرو تهران، در غرفه ساپکو پیشرانه های مختلفی به نمایش گذاشته شده که یکی از آنها پیشرانه EC5 است. این پیشرانه در مشخصات فنی خود نوشته شده که قرار است در خودروی پژو ۳۰۱ استفاده شود. پس به نظر می رسد که در حال حاضر شرایط تولید پیشرانه پژو ۳۰۱ شروع شده و روی آن موتور EC5 نصب خواهد شد. موتور EC5 تقریباً همان پیشرانه TU5 است که مقداری بهینه سازی شده است. موتور EC5 دقیقاً ۱۵۸۷ سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر ۱۵۰ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ و ۸۵ کیلووات (حدود ۱۱۴ اسب بخار) در دور ۵۸۰۰ تولید کند.
نوع پاشش سوخت در این پیشرانه چند نقطه ای MPFi است و جنس سرسیلندرها آلومینیومی است. این موتور با استاندارد یورو ۵ وارد بازار خواهد شد.
فعلاً مشخص نیست این خودرو چه زمانی به بازار عرضه می شود اما احتمالاً به زودی و با قیمتی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

 

باگی آرش BG-One در نمایشگاه خودرو؛ خودرو دست ساز ایرانی ۷ ثانیه ای 

در نمایشگاه خودروی تهران امسال یکی از خودروهایی که بسیار مورد توجه است یک باگی ساخت ایران با نام آرش BG-One است. این خودرو را باید خودرویی در کلاس امسال KTM X-Bow و یا آریل نوماد دانست که البته از نظر قدرت موتور در سطح پایین تری از آنها قرار می گیرد. آرش BG-One از یک شاسی فضایی استفاده می کند که بیشتر در خودروهای اسپرت دیده شده و تقریبا فاقد بدنه‌ی کامل است. این مساله نوید بخش وزن پایین این خودرو و نشان دهنده ی چالاکی خوب آن است. 

تیم سازنده ی آرش BG-One در بخش فنی خودروی خود تصمیم گرفته اند تا از موتوری استفاده کنند که در بازار ایران به راحتی لوازم آن موجود باشد و این موتور چیزی نیست جز موتور تندر ۹۰ یا همان رنو لوگان که با کد K4M شناخته می شود. این موتور نه تنها سالهاست در بازار کشور وجود دارد و در همه جا می توان مکانیک آن را یافت بلکه مشترک بودن آن با محصولات رنو به این معناست که در صورت تولید آرش BG-One نگرانی از بابت تامین وسایل موتوری وجود نخواهد داشت و از قطعه فروشان رنو می توان قطعات این خودرو را نیز خریداری کرد. موتور این خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور دارد.