آغاز تحویل بسته‌ها با پهپاد در آمریکا

شرکت “وینگ”(Wing) زیرمجموعه شرکت “الفبت”(Alphabet) برای نخستین بار تحویل بسته‌ها با پهپاد را در کشور آمریکا به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از انگجت، شرکت “وینگ”(Wing) متعلق به شرکت “الفبت” برای اولین بار شروع به ارسال بسته‌ها با هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپادها به خانه‌های آمریکایی‌ها کرده است.

پهپادها طی یک برنامه آزمایشی در کریستینسبورگ ایالت ویرجینیای آمریکا بسته‌هایی را که شامل خریدهای مختلف مشتریان از جمله داروهای بدون نسخه، میان وعده‌ها و انواع اجناس کم حجم می‌شود، به خانه کاربر می‌رسانند.

“الفبت” می‌گوید این اولین سرویس تحویل بسته با پهپاد به درب خانه‌های آمریکایی‌ها است.

اداره حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا (FAA) با اعطای یک گواهینامه حمل و نقل هوایی پیشرفته، مجوز این کار را به شرکت “وینگ” داده است. این مجوز اجازه می‌دهد تا چندین خلبان زمینی به نظارت بر چندین هواپیمای بدون سرنشین که تحویل بسته‌ها به مردم را بر عهده دارند، نظارت کنند.

البته شرکت “UPS” نیز در ماه جاری گواهینامه FAA را برای همین کار دریافت کرد، اما کار این شرکت در حال حاضر به بیمارستان‌ها و پردیس‌های پزشکی محدود است.

در حال حاضر مردم شهر کریستینسبورگ می‌توانند از طریق برنامه “وینگ” کالاها را از فروشگاه‌های معین سفارش دهند تا یک پهپاد در اسرع وقت سفارش‌شان را جلوی درب خانه یا به حیاط خانه آنها برساند.

گام بعدی شرکت “وینگ” انجام این پروژه در استرالیا و فنلاند است. /ایسنا

مطالب مرتبط