آغاز یازدهمین جشنواره ملی حرکت در دانشگاه اصفهان

دبیر یازدهمین جشنواره ملی حرکت گفت: یازدهمین جشنواره ملی حرکت از فردا (یکشنبه) به مدت چهار روز در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد. این جشنواره با هدف افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی و حمایت و تشویق آنها، شناسایی انجمن‌ها و دانشجویان دارای دستاوردهای علمی ممتاز و انتقال تجربه فعالیت‌های علمی موفق برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه رسمی این دوره از جشنواره صبح روز دوشنبه پنجم آذرماه با حضور مسئولان فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد و فردا به عنوان نخستین روز بازگشایی این جشنواره به امور مربوط به اسکان مهمانان و تحویل غرفه‌ها اختصاص دارد.

مراسم اختتامیه جشنواره، روز چهارشنبه هفتم آذر با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تالار نیلفروش زاده دانشگاه اصفهان برگزار و در این مراسم، لوح تقدیر و جوایز ارزنده به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه اصفهان می گوید: در این نمایشگاه که در سالن حجاب دانشگاه اصفهان دایر است، یکصد غرفه حضور خواهند داشت. علاوه بر اینکه ایجاد تالارهای گفت‌وگو و تشکیل کارگروه‌های گوناگون از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

وی درباره حضور مهمانان این جشنواره، گفت: مهمانان این جشنواره شامل حدود 540 نفر از داخل و 80 نفر از خارج کشور هستند که شرکت‌کنندگان داخلی شامل 320 دانشجو، 88 کارشناس، 44 نفر از مراکز صنعتی، کسب و کار و کارآفرینی و بقیه از وزارت علوم خواهند بود.

شاه نظری تصریح کرد: یکصد دانشگاه از سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه این جشنواره ثبت نام کرده‌اند، هم‌چنین هزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه اصفهان بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، فولاد مبارکه و آثار تاریخی را از دیگر برنامه‌های جانبی برای مهمانان جشنواره ملی حرکت عنوان کرد.

وی درباره بخش ارتباط با صنعت و بین‌الملل که ویژگی برتر این دوره از جشنواره ملی حرکت است، اظهار کرد: با 35 مرکز صنعتی کشور مذاکراتی به منظور برقراری ارتباط بهتر دانشگاه و صنعت انجام شده است که از میان آنها 15 شرکت برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.

یازدهمین جشنواره ملی حرکت به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر دو بخش ارتباط با صنعت و بازار و گسترش ارتباطات بین‌المللی، چهارم تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود./ایسنا

مطالب مرتبط