آژانس فضایی اروپا خبرافزودن پنل سپر حرارتی به کپسول اوریون را منتشر کرد

آژانس فضایی اروپا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از افزودن پنل سپر حرارتی به کپسول اوریون منتشر کرده است.

ناسا در حال آماده سازی کپسول”اوریون” برای ارسال به مدار ماه است، اخیرا نیز مهندسان یک پنل سپر گرمایی به این کپسول افزوده اند.

هدف مهندسان از اتصال این پنل سپر حرارتی به کپسول اوریون آماده سازی آن برای انتقال به  “مرکز پلام بروک ” (Plum Brook Station) ناسا در اوهایو در ماه سپتامبر است. در آن مرکز آزمایش شبیه‌سازی در فضا انجام خواهد شد. پس از اتمام آزمایش در اوهایو، این فضاپیما برای پردازش نهایی و ادغام با موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا به کندی باز خواهد گشت.

اوریون کپسولی است که برای انتقال انسان به ماه و بازگرداندن آنها به زمین طراحی شده است و طی این آزمایش تمام جزئیات از پرتاب و رسیدن به مدار ماه شبیه‌سازی شد که در مرحله دوم، موشک‌های سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) درست عمل نکرد.

تحت شرایط ایده آل موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا که فضانوردان و تجهیزات آنها را حمل می‌کند، کپسول اوریون را در مدار اطراف ماه قرار می‌دهد.

کپسول اوریون که در لغت به معنی شکارچی است، جدیدترین فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اکتشافات دور دست از جمله سیاره مریخ است.

مراحل اجرایی این فضاپیما پس از اتمام پروژه شاتل و ناوگان شاتل کلید خورد و نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را در ۵ دسامبر ۲۰۱۴ با موفقیت انجام داد.

هدف بلندپروازنه ناسا این است که ماموریت قمری خود را در سال ۲۰۲۴ میلادی انجام دهد و طی‌ آن قصد دارد یک فضانورد زن را به عنوان نخستین زنی که بر روی ماه قدم می‌گذارد، انتخاب کند.

Image result for Artemis-1 mission

مطالب مرتبط