آیا رویای اسکان بشر روی مریخ محقق خواهد شد؟

بشر چه زمانی می‌تواند به سطح مریخ برود؟

مانیش پاتل در پاسخ به این سوال می‌گوید: ««ما انسان‌ها مدت‌هاست برنامه داریم که به مریخ برویم. سال‌هاست که با سطح‌نوردهای روباتی در آنجا حضور داریم. فکر می‌کنم زمانش فرا رسیده است که پای انسان هم به آنجا برسد. دلیل اصلیش هم این است که شرکتهایی مثل اسپیس ایکس وارد صحنه شده‌اند یعنی شرکت‌هایی تجاری که نحوه پرتاب موشک به فضا و نحوه رسیدن به مریخ را تغییر داده‌اند. به این دلیل فکر می‌کنم تا بیست سال آینده و مسلماً در طول زندگی من خواهیم دید که پای انسان به مریخ رسیده است.»

 

سوالهای زیادی درباره نحوه زندگی و اسکان انسانها در مریخ دریافت کردیم. یکی از کاربران پرسیده است: «آیا باید زیر سطح مریخ زندگی کنیم یا در محفظه خاص؟ آيا باید باخودمان اکسیژن ببریم؟»

مانیش پاتل اینگونه توضیح می‌دهد:‌ «احتمالا گنبد یا نوعی کابین روی سطح مریخ خواهید داشت که کار ایستگاه فضایی را خواهد کرد. این محفظه از شما در مقابل تشعشعات مضر و فشار پایین هوا محافظت می‌کند. همچنین فضایی برای تنفس نیاز دارید. یکی از چیزهایی که روی مارس به آن احتیاج خواهید داشت اکسیژن است. اما می‌دانیم روی مارس یخ وجود دارد و یخ از اکسیژن و هیدروژن ساخته شده است. می‌توانید اکسیژن را جدا کرده و برای تنفس از آن استفاده کنید.»/ یورونیوز
مطالب مرتبط