اتومبیل خودران جدید / هدایت خودکار در راه های فرعی

اتومبیل خودران جدید محققان MIT با توانایی هدایت خودکار در راه های فرعی

بی علت نیست که بسیاری از کمپانی ها اکثر اوقات اتومبیل های خودران خود را در شهرهای بزرگ تست می کنند. اگر این دسته از وسایل نقلیه در مناطق دور افتاده و جاده های غیر اصلی تست شوند، با مشکلات بی شماری روبرو شده و حتی ممکن است راه را گم کنند.

اتومبیل های خودران به منظور تشخیص لبه ها، خطوط و علایم راهنمایی و رانندگی به یک نقشه سه بعدی خوب نیازمند هستند. به همین خاطر در مسیری فرعی که فاقد موارد یاد شده است، سیستم های موجود به نوعی دچار سردرگمی گشته و نمی توانند اطلاعات صحیحی از مسیر پیش رو دریافت کنند.

Semi-Autonomous-Cars-Gear-Patrol-LEad-Full

به گزارش آردی نیوز به نقل از دیجایتو، به تازگی تیمی از محققان MIT اعلام کرده اند که با خلق سیستمی جدید به نام MapLite توانسته اند راهکاری برای هدایت اتومبیل های خودران در مسیرهای فرعی فاقد خط کشی  و سایر علایم کمکی پیدا کنند.

مکانیسم سیستم ابداعی محققان به این شکل است که ابتدا با استفاده از GPS مکان خودرو شناسایی می شود. بعد از مکان یابی، داده های موجود برای رسیدن به مقصد نهایی و هدایت خودرو در محل های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

MIT Maplite

در گام بعدی سنسورهای نصب شده بر روی خودرو مسیری را برای رسیدن به نقاط محلی تولید می کنند. در این مرحله با کمک فناوری لیدار (LiDAR) حریم مسیر که طبیعتا هموارتر از بقیه قسمت ها است، تشخیص داده می شود. هنگام مواجهه با تقاطع ها و راه های مخصوص نیز مدل های تعریف شده به تصمیم گیری صحیح خودرو کمک می کنند.

MIT Maplite

به گفته محققان MIT، هنوز MapLite آمادگی کامل برای هدایت وسیله نقلیه در تمام سناریوها را ندارد. برای مثال در حال حاضر این سیستم نمی تواند در راه های کوهستانی که دامنه تغییرات ارتفاع زیاد است، کارایی داشته باشد.

علی رغم وجود برخی نواقص دانشمندان درگیر در پروژه مذکور به توسعه یک اتومبیل خودران که در هر شرایط و هر مسیری بتواند خود را هدایت کند، بسیار امیدوارند.

درست است که نقشه های سه بعدی تا حد زیادی هدایت اتومبیل های خودران در مسیرهای شهری را تسهیل خواهند کرد، اما با تکامل MapLite سفرهای حومه شهر و گشت و گذار در مسیرهای روستایی نیز بدون دخالت راننده میسر خواهد شد. گفتنی است در این پروژه شرکت تویوتا با محققان MIT همکاری می کند.

مطالب مرتبط