اختلالات ضربان قلب باعث بروز سکته مغزی می شود

زهرا امکانجو، رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق اظهار کرد: آخرین درمان‌ها و تحقیقات پزشکی در مورد اختلالات ضربان قلب و همچنین دارو‌های جدید در این زمینه، اعمال جراحی نوین و تجهیزات فناوری مورد نیاز برای درمان آریتمی‌های قلبی است.
او با بیان اینکه ایران در زمینه درمان اختلالات ضربان قلب پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: مراکز دانشگاهی و خصوصی در این زمینه موفقیت‌های زیادی داشتند؛ این موفقیت‌ها با کشور‌های پیشرفته برابری می‌کند و همه اقدامات نوین برای درمان آریتمی‌های قلب در کشور ما نیز انجام می‌شود.

اختلالات ضربان قلب؛ شایع‌ترین بیماری قلبی و عروقی

امکانجو با اشاره به اینکه اختلالات ضربان قلب شایع‌ترین بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌رود، گفت: فیبریلاسیون دهلیزی یکی دیگر از آریتمی‌های شایع قلب به شمار می‌رود که سن بالای ۷۵ سال، ابتلا به چاقی و فشار خون بالا یا اختلالات خواب سبب افزایش احتمال بروز این مشکل می‌شود.
او تاکید کرد: ما در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه درمان آریتمی‌های قلبی داشتیم.
رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران یادآوری کرد: برای پیشگیری از سکته مغزی در بیماران مبتلا به اختلالات ضربان قلب، تشخیص و درمان به موقع از طریق دارو‌های ضد انعقادی تولید داخل امکان پذیر است.
مطالب مرتبط