دستاوردهای تصویربرداری پیش‌بالینی / علوم پزشکی تهران

ارائه آخرین دستاوردهای تصویربرداری پیش‌بالینی در علوم پزشکی تهران

به گزارش آردی نیوز به نقل از ایسنا، دکتر احسان شریف در نشست خبری امروز با اشاره به راه‌اندازی اولین آزمایشگاه پیش بالینی در کشور گفت: تا کنون مخاطبان این آزمایشگاه اطلاعات دقیقی از آن ندارند. از این رو اقدام به برگزاری اولین سمپوزیوم کاربردی تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی کردیم.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده در زمینه تصویربرداری پیش بالینی و اهمیت این حوزه، خاطرنشان کرد:‌ بر این اساس محققان بسیاری از کشورهای دنیا تحقیقات خود را معطوف به این حوزه کرده‌اند و ما با برگزاری این سمپوزیوم در صدد آشنا کردن محققان کشور با این حوزه هستیم.

معاون علمی و فناوری آزمایشگاه جامع پیش بالینی ترویج تحقیقات در حوزه پیش بالینی، معرفی خدمات و امکانات آزمایشگاه پیش‌بالینی، معرفی کاربردهای تصویربرداری در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی و مهندسی و ارائه نتایج تحقیقات در حوزه‌های تصویربرداری را از اهداف این سمپوزیوم نام برد.

شریف، زمان برگزاری این سمپوزیوم را 24 اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و اضافه کرد: علاوه بر این سمپوزیوم اقدام به برگزاری برنامه‌های بازدید هفتگی از این آزمایشگاه را در دستور داریم تا محققان با این آزمایشگاه آشنا شوند.

وی برگزاری کارگاه یک روزه برای آشنایی اساتید با انواع تصویربرداری‌های حیوانی و برگزاری ژورنال کلاو برای دانشجویان به منظور بررسی مقالات علمی در این حوزه را از دیگر برنامه‌های ترویجی این آزمایشگاه نام برد.

مطالب مرتبط