ارائه نسل جدید تکنولوژی قلب انسان در شیشه

ارائه نسل جدید تکنولوژی قلب انسان در شیشه(human heart-in-a-jar) بوسیله Novoheart برای کشف پیشرفته داروها

کمپانی Novoheart به تازگی نسل جدیدی از تکنولوژی قلب انسان در شیشه(human heart-in-a-jar) را معرفی کرده است که بخشی کلیدی از پلت فرم جامع MyHeart TM است که برای اولین بار در نشست سالیانه انجمن بین المللی تحقیقات سلول های بنیادی(ISSCR) ارائه شد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی ایران، در نشست سالیانه ISSCR که امسال در ملبورن استرالیا برگزار شد، محققین از این تکنولوژی پیشرفته در حضور بیش از 4000 نفر از محققین برجسته، مخترعین،  کمپانی های سرمایه گذار پرده برداشت. تکنولوژی human heart-in-a-jar می تواند کارایی، حساسیت و صحت کشف داروها را افزایش دهد.

این تکنولوژی اولین نسل از human heart-in-a-jar سه بعدی و تزریق کننده مایعات محسوب می شود که تنها تکنولوژی موجود در بازار برای ارزیابی عملکرد پمپاژی قلب از منظر برون ده قلبی و کسر خروجی محسوب می شود. این تکنولوژی می تواند کارایی، حساسیت و صحت کشف و غربالگری داروها را تا 200 برابر افزایش دهد. علاوه بر کارایی بالای این تکنولوژی در غربالگری داروها، می توان به قابلیت بالای این تکنولوژی در مدل سازی موثر بیماری ها با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی مشتق از خود بیماران اشاره کرد که فرصت بی نظیری را در اختیار محققین قرار می دهد که تست های غیر قابل اتکا و مبتنی بر جانوران را دور بزنند.

مطالب مرتبط