استفاده از جریان برق برای درمان بیماری های قلبی

محققان از تولید نوعی ایمپلنت تازه برای کاشت در قلب خبر داده اند که دارای دو الکترود متصل شونده به قلب است و از جریان برق برای درمان بیماری های قلبی بهره می گیرد.

به گزارش نیواطلس، پژوهشگران پیش از این از پالس های الکتریکی برای درمان و مداوای برخی زخم‌ها کمک گرفته بودند. این کار از طریق بهبود و رشد برخی بافت‌های آسیب دیده صورت می‌گیرد و حالا با ارتقای این روش از آن برای مداوای قلب بهره گرفته شده است.

کاشت ایمپلنت‌های یادشده به بازسازی بافت قلب کمک کرده و از طریق گذراندن مداوم جریان برق نیاز به جراحی را به تأخیر انداخته و حتی ممکن است این نیاز را برای همیشه برطرف سازد.

این اختراع متخصصان اتریشی در وین با همکاری پژوهشگران آلمانی صورت گرفته و برای استفاده اشخاصی مفید است که با بیماری کاردیومیوپاتی دیلاتا دست به گریبان هستند. این بیماری باعث ضعف شدید عضلات قلب و ناتوانی آنها برای پمپاژ خون می‌گردد.

تا به امروز برای حل این مشکل از درمان‌های دارویی یا کاشت ضربان ساز قلب در بدن استفاده می‌شد که به حل کامل مشکل منجر نمی‌شد. اما ایمپلنت جدید که C-MIC نام دارد از طریق الکترودهای خود طی مدت کوتاهی این مشکل را از طریق شبیه سازی عملکرد عضلات قلب با دو الکترود خود برطرف می‌سازد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

مطالب مرتبط