استفاده از فناوریهای پوشیدنی در نیروی دریایی آمریکا برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

نیروی دریایی آمریکا به دنبال استفاده از یک فناوری پوشیدنی برای سربازان خود است تا فاصله‌گذاری اجتماعی میان آنها رعایت شود.

به گزارش آردی نیوز به نقل از دیلی‌میل، با توجه به اینکه شیوع “کروناویروس” همچنان در آمریکا ادامه دارد، همه به دنبال فناوری‌هایی هستند که در برابر این ویروس از خود دفاع کنند.

در این راستا، نیروی دریایی آمریکا در نظر دارد یک برنامه ردیابی کروناویروس را به کار بگیرد تا تاثیر سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در محدود کردن شیوع کروناویروس را بررسی کند.

یک گروه از ارتش نیروی دریایی آمریکا به دنبال گزینه‌هایی برای یک فناوری پوشیدنی است که سوابق کاربران در فاصله تقریبا دو متری از هم را ثبت می‌کند و قادر است ۱۰۰ دستگاه مختلف را در زیر یک دقیقه شناسایی کند.

 این گروه نظامی در حال بررسی فناوری‌های موجود برای این برنامه هستند. ولی این دستگاه‌ها نمی‌توانند اطلاعات شخصی را ذخیره کنند یا جی‌پی‌اس و وای‌فای داشته باشند. چرا که چنین سرویس‌های یک تهدید امنیتی به شمار می‌آیند.

در ماه آوریل بود که گزارش شد تست کرونای بیش از سه هزار عضو نیروی دریایی مثبت شده است.

گروه تحقیقاتی نیروی دریایی همچنان در حال تحقیق است که از فناوری پوشیدنی استفاده شود که بتواند اطلاعات را ذخیره کند و فاصله افراد از یکدیگر را هم نشان می‌دهد.

به این ترتیب با نشان دادن این اطلاعات افرادی که به مدتی طولانی نزدیک فردی ایستاده بودند که تست کرونای او مثبت شده، مشخص می‌شوند.

همچنین این اطلاعات برای تعیین موثر بودن یا نبودن سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی هم موثر است.

در نظر گرفته شده که این فناوری به اندازه یک ساعت مردانه کوچک باشد و خیلی هم ضخیم نباشد.

عمر باطری دستگاه باید حداقل پنج روز باشد ولی یک دوره ۳۰ روزه ترجیح داده می‌شود.

با این حال، بر خلاف فناوری‌های پوشیدنی سنتی، انتخاب نیروی دریایی نمی‌تواند توانایی ذخیره اطلاعات شخصی سربازان را داشته باشد.

گفته شده این دستگاه تنها به هنگام کار پوشیده خواهد شد. /ایسنا

مطالب مرتبط