استفاده از نانو پوشش‌های ضدخوردگی در 7 مجتمع ذوب آهن

محققان یکی از شرکت‌های فناور پوشش‌های ضدخوردگی نانویی خود را در ۷ مجتمع ذوب آهن کاربردی کرده است.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا، محمدرضا محمودیان رییس هیات مدیره این شرکت فناور و عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری به دلیل بیماری کرونا بسیاری از شرکت‌ها با مشکل فروش روبرو بوده‌اند، افزود: ولی ما فروش خوبی را در این بازه زمانی تجربه کردیم؛ چراکه در این مدت ۴ تُن پوشش ضدخوردگی به یکی از ذوب‌آهن‌های بخش خصوصی فروخته‌ایم و در حال حاضر این محصول در کوره‌های این مجتمع استفاده می‌شود.

محمودیان با تاکید بر اینکه موادی که پیش از این در این مجتمع استفاده می‌شد به دلیل داشتن حلال نیاز به ۷۲ ساعت زمان برای خشک شدن داشت که با این کار خط تولید ۷۲ ساعت خارج از سرویس بود، اظهار کرد: اما استفاده از این محصول جدید، به دلیل فقدان حلال، در مدت زمان ۷ ساعت خشک می‌شود که این کار فرآیند تولید را تسریع می‌کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: در هر کوره این مجتمع ذوب آهن سه کویل وجود دارد و هر کویل نیاز به ۴۰ کیلو رنگ دارد که تقریبا هر ۴۰ روز یک بار باید رنگ‌ها تجدید شوند از این رو سرعت بالای خشک شدن و ایجاد مقاومت بیشتر در کاهش هزینه‌های صنعت ذوب آهن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

محمودیان اضافه کرد: در حال حاضر با ۷ مجتمع ذوب آهن دیگر در کشور در حال مذاکره هستیم تا این فناوری ضدخوردگی را به آنها معرفی کنیم.

مطالب مرتبط