استفاده از پارچه‌های ضدامواج و نانو فناوری برای تولید لباس‌های ویژه ورزشی و شکم‌بندهای بارداری

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از پارچه‌های ضدامواج و نانو فناوری، لباس‌های ویژه ورزشی و شکم‌بندهای بارداری را به بازار عرضه کرده است.

لاله ملک‌نیا، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو با اشاره به دستاورد جدید این شرکت در زمینه استفاده از پارچه‌های ضدامواج نانویی در لباس‌هایی نظیر لباس‌های ورزشی، البسه نوزاد و شکم‌بندهای بارداری، گفت: در ابتدای کار از پارچه‌های ضدامواج برای ساخت شکم‌بندهای بارداری استفاده کردیم و در ادامه لباس‌های نوزاد را نیز در لیست تولیدات خود قرار دادیم. در حال حاضر لباس‌های ورزشی نیز با این پارچه‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به صورت میانگین ۲۰۰ متر پارچه ضدامواج در ماه تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های این فناوری، قیمت پایین آن نسبت به نمونه‌های خارجی است. همین مزیت موجب استقبال بازار از این فناوری ایرانی شده است.

ملک نیا، خاطر نشان کرد: در حال مذاکره با یکی از مشتریان در چین هستیم که متقاضی استفاده از این پارچه‌های ضدامواج در تولید لباس‌های ورزشی است. از این فناوری می‌توان برای ساخت لباس‌های ورزشی بدن‌سازی به روش EMA و EMS، سیستم‌های فیزیوتراپی و ریکاوری، صنایع نساجی، ورزشی و الکترونیک استفاده کرد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، این محقق با اشاره به تولید پارچه‌های حاوی نانوذرات رسانا با قابلیت انتقال پالس‌های الکتریکی مخصوص تمرین با دستگاه‌های EMS و EMA، یادآور شد: این لباس‌ها به‌صورت وارداتی از خارج از کشور تامین می‌شود و در نتیجه هزینه بالایی دارند. از سوی دیگر به دلیل استفاده از منسوجات ویژه در این لباس‌ها، تعمیر و تعویض آنها بسیار دشوار و گران‌قیمت است. اما با این پارچه‌های نانویی می‌توان لباس‌ها را با قیمت بسیار کمتر در داخل کشور تولید کرد.

مطالب مرتبط