اسلحه لیزری چینی انسان ها را ذغال می کند

چینی ها می گویند موفق به تولید نوعی اسلحه لیزری شده اند که می تواند بدن انسان را زغال کند. حداکثر برد این سلاح ۸۰۰ متر است.سلاح یادشده تنها ۳ کیلوگرم وزن دارد و در حالی که تصور می شد این نوع سلاح ها تنها در فیلم های علمی و تخیلی وجود دارند، حالا چین مدعی ساخت نمونه واقعا عملیاتی آن شده است.این سلاح تهاجمی لیزری به نام ZKZM-۵۰۰ قادر به سوزاندن پوست، مو و صورت انسان بوده و حتی می تواند با نفوذ به درون تانکرهای سوخت آتش سوزی های عظیم و گسترده ای راه بیندازد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، این سلاح لیزری توسط شرکت چینی ZKZM تولید شده و اسلحه ای با کالیبر ۱۵ میلیمتری است و وزن آن از یک کلاشینکف عادی فراتر نمی رود. نزدیک ترین رقیب این سلاح، یک اسلحه آمریکایی است که تنها قادر به ایجاد حس گرما بر روی بدن هدف خود است، اما نمی تواند خسارت دائمی به بدن وارد کند. اما ZKZM-۵۰۰ می تواند از فاصله ۸۰۰ متری لباس ها و پوست بدن را بسوزاند حتی اگر وی در پشت پنجره بسته نشسته باشد.

تامین انرژی این اسلحه با استفاده از باتری های لیتیومی صورت می گیرد. ZKZM-۵۰۰ بعد از شارژ قادر به ۱۰۰۰ بار شلیک در فواصل دوثانیه ای است. تولید این اسلحه در مقیاس انبوه به زودی آغاز می شود. قیمت ZKZM-۵۰۰ برابر با ۱۵ هزار دلار است./نیواطلس،

مطالب مرتبط