افزایش فضای خانه با “اثاثیه رباتیک”

طراحان دانشگاه "ام.آی‌.تی" میسر کردند

محققان دانشگاه “ام‌.آی‌.تی” یک آپارتمان را به اثاثیه رباتیک تجهیز کردند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از دیلی‌میل، زندگی مدرن امروز ایجاب می‌کند که اغلب افرادی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند، در آپارتمان‌های کوچک زندگی کنند.

حال گروهی از محققان دانشگاه “ام.آی‌.تی” یک آپارتمان را به اثاثیه رباتیک مجهز کرده‌اند که می‌تواند رویه زندگی آپارتمان‌نشین‌ها را دچار تحول کند.

این سیستم اثاثیه رباتیک در یک واحد توسعه مسکن در ایالت “منهتن” نصب شده است.

این اسباب رباتیک توسط محققان آزمایشگاه رسانه‌ای “موسسه فناوری ماساچوست”(MIT) طراحی شده و “اوری”( Ori) نام گرفته است.

دارندگان این اسباب رباتیک می‌توانند تنها با یک “کلیک” روی گوشی‌های هوشمند خود و یا با استفاده از دستیارهای صوتی، فضای آپارتمان خود را به “اتاق خواب،”اتاق نشیمن” و یا “کمد لباس” تبدیل کنند.

“اوری” از یک یونیت چوبی “L” مانند تشکیل شده‌ است که روی یک مسیر کشویی تعبیه شده و می‌تواند در امتداد دیوار به حرکت درآید.

این یونیت چوبی متشکل از یک تخت و میز تاشو و یک قفسه است. در این یونیت میز و کشو نیز طراحی شده است.

قیمت هر یونیت چوبی ۱۰ هزار دلار برآورد شده است.

گفتنی است، با جابجایی این یونیت می‌توان فضای آپارتمان را بازتر کرد تا صاحب خانه بتواند به راحتی در خانه خود مهمانی برگزار کند.

“اوری” تاکنون تنها در کانادا و آمریکا در دسترس است و نظافت منزل را برای صاحبانش آسان‌تر می‌کند.

به عنوان مثال، اگر خانم‌ها قصد تمیز کردن زیر مبل را داشته‌ باشند، نیاز نیست که خود را به زحمت انداخته و مبل را جابجا کنند. زیرا در این سیستم می‌توان با دستور به دستیار صوتی “الکسا”(Alexa) شرکت “آمازون”(Amazon) مبل را به حرکت در آورد و به راحتی به نظافت پرداخت.

طراحی خلاقانه محققان “ام‌.آی‌.تی” محیطی پویا را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود محیط آپارتمان به طرز قابل‌توجهی بزرگ‌تر شود. /ایسنا

مطالب مرتبط