امکانات ماشین‌های آینده هیوندای با همکاری شرکت ال‌جی ساخته می شود

هیوندای مجموعه‌ای از امکانات مدل‌های الکتریکی آینده خود را در قالب یک کانسپت نمایش داده است.

این کانسپت که با همکاری شرکت LG، تولیدکننده لوازم الکتریکی ساخته شده، اتاقی است که داخل نسل بعدی ماشین‌های الکتریکی هیوندای را نشان می‌دهد.

هیوندای قرار است در چند سال آینده خودروهای الکتریکی خود را تحت زیرمجموعه‌ای به نام آیونیک به بازار عرضه کند.

این شرکت می‌گوید به دنبال راه‌هایی است که سرنشینان بتوانند از زمانی که در راه می‌گذرانند بهتر استفاده کنند. حجم کوچک‌تر بخش‌های مکانیکی در ماشین‌های الکتریکی فضای بیشتری در اختیار طراحان قرار داده تا امکانات جدیدی به ماشین اضافه کنند.

محفظه‌ای برای نگهداری کفش در زیر صندلی قرار داده شده است

از جمله امکاناتی که در این کانسپت نمایش داده شده، نمایشگر هفتاد اینچی است که سرتاسر سقف ماشین را می‌پوشاند. هیوندای می‌گوید می‌توان این نمایشگر را طوری تنظیم کرد که مثلا در روزهای بارانی، تصاویری از آسمان آفتابی را نمایش دهد. این نمایشگر نازک همچنین از روی سقف حرکت کرده و سرنشینان عقب می‌توانند از آن برای تماشای فیلم استفاده کنند.

بلندگوهای ماشین در پشت سری صندلی‌ها قرار گرفته و هیوندای می‌گوید این سیستم طوری طراحی شده که می‌تواند فیلم‌های متفاوتی برای هر سرنشین پخش کند.

این کانسپت دستگاه قهوه‌ساز و یخچال برای نوشیدنی‌های خنک دارد. در زیر صندلی محفظه‌ای برای قرار دادن کفش گذاشته شده که کفش‌های خیس را خشک و خوش‌بو می‌کند. محفظه‌ مشابهی هم برای قرار دادن لباس گذاشته شده است.

آیونیک ۵ با الهام از کانسپت ۴۵ هیوندای ساخته خواهد شد

امکان دیگری که در این کانسپت نمایش داده شده، رباتی است که پس از پیاده‌شدن کف ماشین را جارو می‌کند. ماشین همچنین با استفاده از اشعه فرابنفش داخل اتاق را ضدعفونی می‌کند.

بخشی از این امکانات قرار است سال آینده با شاسی‌بلند الکتریکی به نام آیونیک ۵ به مشتریان عرضه شود. هیوندای در سال ۲۰۲۲ آیونیک ۶ را به بازار عرضه می‌کند و یک شاسی‌بلند الکتریکی بزرگ به نام آیونیک ۷ هم قرار است در سال ۲۰۲۴ ساخته شود.

مطالب مرتبط