انتقال دانش فنی پرورش آرتمیا به روسیه توسط دانشگاه ارومیه

با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک صورت می‌گیرد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه ارومیه و شرکت منابع زیستی روسیه جهت انتقال دانش فنی عمل‌آوری و فرآوری سیست آرتمیا به روسیه به امضای رئیس دانشگاه ارومیه و مدیر شرکت روسی رسید.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا، ناصر آق، رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی‌پروری و صاحب دانش و فناوری عمل‌آوری و فرآوری سیست آرتمیا در جلسه مشترک بین رئیس و مسئولان دانشگاه ارومیه و مدیر شرکت منابع زیستی روسیه در محل پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری که به منظور عقد این تفاهم‌نامه تشکیل شده بود، ضمن اعلام آمادگی خود برای انتقال دانش فنی به روسیه، به هیات روسی پیشنهاد داد: سالانه حدود ۲۰ تن سیست آرتمیای تولید شده در روسیه جهت عمل‌آوری و فرآوری به پژوهشکده آرتمیا منتقل شده و درآمد ناشی از صادرات آن به‌طور مساوی به‌نفع طرفین تقسیم شود که با استقبال هیات روسی همراه بود.

وی افزود: ما موافقت کردیم بخش R&D شرکت روسی توسط متخصصان پژوهشکده در پژوهشکده آرتمیا و آبزی‌پروری دانشگاه ارومیه به منظور انجام تحقیقات مستمر برای ارتقای کیفی آرتمیای روسیه ایجاد شود.

به موجب این تفاهم‌نامه که برای یک دوره ۱۰ ساله منعقد شد، انتقال دانش فنی آرتمیا از دانشگاه ارومیه به روسیه با دریافت مبلغ دو دلار در ازای عمل‌آوری هر کیلو سیست آرتمیا به عنوان رویالتی مورد توافق طرفین قرار گرفت. شرکت روسی تمایل دارد طی دو سال آتی ظرفیت عمل‌آوری سیست آرتمیا را به ۲۰۰ تن در سال برساند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، هیات روسی طی این سفر ضمن بازدید از آزمایشگاه‌ها و امکانات پژوهشکده آرتمیا و آبزی‌پروری، طی جلساتی درخصوص انتقال دانش فنی پرورش، عمل‌آوری و فرآوری آرتمیا با حضور متخصصان پژوهشکده آرتمیا و آبزی‌پروری شرکت کردند.

مطالب مرتبط