توسعه حسگر اثر انگشت فراصوت زیر نمایشگر

اپل: توسعه حسگر اثر انگشت فراصوت زیر نمایشگر

در حال حاضر کمپانی های چینی سازنده گوشی های هوشمند که از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می برند، از فناوری اپتیکال استفاده می کنند. بر اساس این فناوری نوری به انگشت کاربر تابیده می شود و به این ترتیب امکان خواندن شکل اثر انگشت مهیا می شود.

به گزارش آردی نیوز به نقل از دیجایتو، فناوری فراصوتی که توسط سامسونگ، اپل و کوالکام توسعه داده شده، جزئیات کوچکی از پوست را دریافت می کند، در حالی اجزای آن نیز گران قیمت تر هستند.

گفته می شود که دستگاه های تشخیص بیومتریمک مافوق صوت بسیار دقیق تر از نمونه های اپتیکال هستند. همچنین فراموش نکنیم که فناوری سومی به نام تکنولوژی خازنی نیز وجود دارد که تغییرات الگوهای الکتریکی را تشخیص داده و با اثر انگشت ها تطابق می دهد.

حسگر اثر انگشت

سامسونگ در ابتدا قصد داشت فناوری فراصوت مورد بحث را در گلکسی نوت 9 تعبیه کند، با این حال از آنجایی که فرصت کافی برای به کار گیری آن در نوت 9 وجود ندارد این احتمال مطرح شده که گلکسی اس 10 اولین محصول سامسونگ باشد که از این فناوری بهره می برد.

همچنین به نظر می رسد بر خلاف کمپانی های دیگر که ساخت اجزای مورد نیاز برای این فناوری را به دیگران می سپارند، سامسونگ آن را برای خود حفظ کند. به نظر می رسد دلیل این موضوع استفاده از این تکنولوژی در دستگاه هایی فراتر از گوشی های هوشمند باشد. کمپانی کره ای انتظار دارد در آینده اسکنرهای مورد بحث در خودروها و لوازم خانگی به کار روند.

موسسه مالی «KTB Investment & Securities» اعلام کرده که انتظار دارد در سال 2019 به تعداد 100 میلیون حسگر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر روانه بازار شود. این میزان برای سال 2020 به تعداد 210 میلیون افزایش خواهد یافت. همچنین به نظر می رسد در بهترین حالت در آیفون های سال 2019 شاهد تعبیه حسگرهای اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر باشیم.

مطالب مرتبط