بایدو توسعه کامپیوتر ویژه ماشین‌های خودران را تکمیل کرد؛ سیستمی با ۱۲ سنسور و ۵ دوربین

بایدو یکی از آن دست شرکت‌هایی است که همواره تلاش دارد ناوگان اتومبیل‌های خودرانش را تکمیل کرده و قابلیت‌هایی کاربردی‌تر از همیشه ارائه دهد؛ حال این غول فناوری چینی رسما خبر از تکمیل فرآیند ساخت کامپیوتر آماده به کار سیستم‌های ماشین خودران خبر می‌دهد.

بایدو عنوان می‌کند «واحد محاسباتی آپولو» (Apollo Computing Unit) به عنوان اولین کامپیوتر آماده به استفاده سیستم‌های اتومبیل‌های خودران است که نهایی سازی شده و می‌توان از آن در خیابان‌ها استفاده کرد. این واحد عملیاتی با قرار گرفتن در قلب خودرو می‌تواند حجم بسیار گسترده‌ای از داده‌های به ثبت رسیده از پنج دوربین و دوازده رادار التراسونیک همزمان را مدیریت و پردازش کند.

این کامپیوتر مبتنی بر پردازنده‌های «Xilinx» طراحی شده و تعداد بی‌شماری میکروکنترلر ساخته شده توسط «infineon» دارد. علاوه بر این واحد عملیات و محاسبات سیستم مورد بحث از تکنولوژی پارک «Apollo Valet» نیز پشتیبانی خواهد کرد که در واقع با همکاری WM Motor طراحی شده و می‌تواند به صورت خودکار به محل حضور شما آمده و سوارتان کند، یا به طور کلی خدمات تعمیرگاهی و دیگر سرویس‌های valet را ارائه نماید.

Apollo baidu

این سیستم خودران چینی قرار است طی ماه‌های آتی و پیش از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به مرحله بهره برداری برسد، که در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا می‌تواند مفید واقع شود، چون بدون شک دوست نخواهید داشت افراد دیگری به ماشین شما دست بزنند.

گفتنی است بایدو تنها شرکت بزرگی نیست که روی توسعه کامپیوترهای اتومبیل‌های خودران کار می‌کند؛ کمپانی انویدیا طی قراردادی با جنرال موتور، تویوتا و چند خودروساز دیگر برنامه‌های بزرگی در سر می‌پروراند. هرچند بایدو اولین شرکتی خواهد بود که محصولش را وارد بازار خواهد کرد و بدون شک چنین اتفاقی رقابت را در بازار ماشین‌های خودران وارد مرحله جدیدی می‌کند و انتظار می‌رود در آینده سیستم‌های متنوع‌تری روشنایی روز را ببینند.

全球16家自动驾驶公司实力大比拼

منبع : دیجایتو

مطالب مرتبط