با حضور رئیس جهاددانشگاهی؛ داروی گیاهی ترک اعتیاد رونمایی شد

امروز در ارتباطی آنلاین به مناسبت چهلمین سالگرد جهاددانشگاهی، اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد؛ ساخته محققان جهاددانشگاهی رونمایی شد. این داروی گیاهی حاوی 400 میلی گرم عصاره خشک استاندارد شده دانه گیاه تلخ بیان در هر کپسول خوراکی است که تاثیر فوق العاده ای در کاهش شدت علائم ترک اعتیاد دارد.

این مراسم با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی برگزار شد و با حضور شانه ساز معاون وزیر بهداشت در ارتباطی آنلاین این داروی گیاهی را رونمایی کردند.

رضا غفارزادگان، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی در این مراسم با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، 3میلیون نفر درگیر اعتیاد هستند، داروهای شیمیایی که برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد وابستگی آور هستند و ممکن است برای افراد مشکلات گوارشی به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل در صدد برآمدیم با استفاده گیاهان دارویی بومی کشور داروی گیاهی ترک اعتیاد را تولید کنیم، خاطر نشان کرد: این داروی گیاهی که در محیط ازمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفت، تست و ارزیابی شد که نتیجه خوبی به همراه داشت؛ بعد از ارزیابی ها وارد کارآزمایی بالینی شدیم و تصمیم گرفتیم که فرمولاسیون این داروی گیاهی را بدست بیاوریم.

غفارزادگان افزود: صفر تا صد فرمولاسیون این کپسول گیاهی برای ترک  اعتیاد را در این پژوهشکده بدست آوردیم و توانستیم آن را با حمایت سازمان غذا و دارو وارد بازار کنیم.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی افزود: این دارو مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

منبع:  خبرنگار مهر

مطالب مرتبط