با کاشت این ایمپلنت در مغز فرد نابینایی، بینایی تا حدودی احیا می شود

طبق پژوهشی جدید محققان با استفاده از ایمپلنتی که در مغز فرد کار گذاشته می شود، توانستند بینایی ۶ فرد نابینا را تا حدودی احیا کنند.

به گزارش  دیلی میل، ۶ فرد نابینا به وسیله ایمپلنتی که تصاویر ویدئو را به مغز ارسال می‌کند تا حدودی بینایی خود را بازیافته اند.

طی پژوهشی محققان کالج پزشکی بایلور و دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، برای این منظور یک دوربین ویدئویی را به یک عینک متصل کردند. این دوربین تصاویری را به الکترودهایی ارسال کرد که در کورتکس بینایی مغز فرد ایمپلنت شده بودند.

آلکس شروت یکی از استادان دانشگاه کالج لندن در این باره می‌گوید: این دستاوردی مهم است.

پیش از این تلاش‌ها برای خلق یک چشم بیونیک روی ایمپلنت در چشم متمرکز بود. این روند نیازمند کار و تحقیق در چشم بود. شروت در این باره می‌گوید: با میانبر زدن ایمپلنت در چشم می‌توان فرصت‌های درمان بیشماری را برای بسیاری از افراد نابینا گشود. این روش در زمینه درمان افراد کاملاً نابینا پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید.

البته این فناوری هنوز برای درمان افرادی که به طور مادرزاد نابینا متولد می‌شوند، تأیید نشده است.

در این پژوهش شرکت کنندگانی حضور داشتند که هر کدام به مدت چند سال نابینا بوده‌اند. محققان از آنها خواستند به نمایشگرهای سیاه رایانه نگاه کنند و یک مربع سفید را شناسایی کنند که به طور تصادفی در نقاط مختلف مانیتور ظاهر می‌شود. در بیشتر اوقات آنها توانستند این مربع را بیابند.

پل فیلیپ یکی از شرکت کنندگان در تحقیق است که تقریباً از ۱۰ سال قبل بینایی خود را از دست داده است. او هنگامیکه عینک به چشم می‌زند و همراه همسرش به پیاده روی می‌رود می‌تواند محل تقاطع پیاده رو و چمن را تشخیص دهد. او همچنین می‌تواند تشخیص دهد کاناپه سفید در کجا قرار دارد.

منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط