با کشف باکتری بوی عرق، نسل جدید دئودورانت ها تولید می شود

محققان طی پژوهشی جدید باکتری عامل ایجاد ترکیبات نادر بوی عرق را کشف کرده اند. آنها قصد دارند دئودورانتی بسازند که به جای پوشاندن بوی بد، آنزیم های تند را مسدود کنند. نسل آتی دئودورانت ها می تواند  هر زمان که بوی بدی از بدن متساطع می شود، آن را از بین ببرد. محققان دانشگاه نیویورک و آکسفورد نخستین گام برای چنین فناوری را برداشته اند. آنها برای این منظور گونه هایی از باکتری Staphylococcus را ایزوله کردند. این باکتری عامل ایجاد ترکیبات نادری در بوی عرق است.

به گزارش آردی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، تحقیقات این گروه نشان داد تعداد اندکی از انواع باکتری  عامل بوی بد بدن انسان می شوند.درک ساختارانتقال پروتئین  بوی بدن انسان فرصت های متعددی برای ساخت دئودورانت های جدید فراهم می کند.

به هرحال می توان دئودورانت های نسل جدید را طوری ساخت تا به جای تمام باکتری ها، نوع خاصی را هدف بگیرند. ایده اصلی آن است که دئودورانت جدید به جای  پوشاندن بوی نامطبوع، بتوانند آنزیم های تند را مسدود و پروتئین های مسئول ایجاد بوی بد بدن را منتقل کنند.

در حال حاضر تحقیقات آنها هنوز در مراحل اولیه است اما دستیابی به درک بهتر از بیوشیمی، پس زمینه آنزیمی و ژنتیکی بوی بدن بسیار کارآمد است.

مطالب مرتبط