بدنه این دوچرخه ، تحت فشار، لاستیک های خالی شده را باد میکند

به گزارش پایگاه خبری تحقیق و توسعه به نقل از نیو اطلس، وقتی صحبت از تلمبه های قابل حمل چرخ های دوچرخه میشود، باید در نظر داشت که تلمبه های دستی، نیرو و تلاش زیادی میطلبند، درحالی که کارتریج های کربن دی اکسید هم فقط جنبه یکبار مصرف بودن دارند.

Choka، دوچرخه ای طراحی شده در منطقه پیرنه فرانسه، موفق به دارا بودن بخش جدیدی در بدنه خود است. یک لوله در زیر دوچرخه که با هوا پر شده و دارای یک سوپاپ است که کمی پایین تر از آن قرار دارد. کاربردان این تلمبه ، میتوانند در خانه های خود شلنگ هوای دوچرخه را به پمپ های خانگی متصل کرده و آن را تا 175 PSI  یا 12 bar پمپ و پر کنند. یک “سوپاپ محافظتی” هم بر روی قسمت تحتانی آن وجود دارد که به صورت اتوماتیک، در صورت زیاد شدن هوای درون محفظه، آن را خالی میکند.

حال اگر بعد از یک دوچرخه سواری طولانی، چرخ ها نیاز به باد شدن داشته باشند، دوچرخه سوار میتواند از شلنگ هوای روی بدنه دوچرخه اش استفاده کند. همچنین با استفاده از درجه هایی که بر روی آن تعبیه شده ، توانایی کنترل کردن مقدار خارج شدن هوا از درون پمپ را نیز داراست.

این بدین معناست که دوچرخه سواران به راحتی میتوانند با اندکی از هوای درون بدنه دوچرخه، یک لاستیک سبک را باد و یا با حجم بسیار بیشتری از هوا، چرخ های یک دوچرخه کوه پیما را کاملا پر کنند.

به گفته طراحان، یک “قاب کامل و پر” از هوا برای باد کردن سه تایر 27.5×2.80 تا رسیدن به فشار 22 PSI (2.5 بار) و یا دو تایر 45C×700 برای رسیدن به فشار 60 پوند بر اینچ مربع( 4.1 بار) کافی است.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، چوکا، قرار است در دو مدل عرضه شود. AGHATA که مخفف کلمه (AGgressive HArd TAil) دارای بدنه enduro و مناسب برای کوه پیمایی. و مدل دوم Gravael Row  که مناسب زمین های سنگ ریزه دار و شنی است. مدل آگاتا، با چرخ های 29 یا 27.5 اینچی یا ترکیبی از این دو است در حالی که مدل دوم، c700 یا 650B تنظیم شوند.

اگر علاقه مند به خرید چنین دوچرخه ای هستید ، جالب است بدانید که چوکا، در حال حاضر بحث اصلی را در شرکت کیک استارتر ( kickstarter )دارد. با فرض رسیدن به مرحله تولید این محصول، میتوانید با صرف مبلغی در حدود 990 یورو، حدودا 1163 دلار آمریکا، یک AGHATA و یا Gravael Row همراه با یک سیستم تهویه هوا، یک براکت زیرین و یک هدست بخرید!

یا اینکه ، اگر از ایده افزوده شدن یک پمپ هوای فشرده قابل شارژ با پمپ های خانگی، را به دوچرخه تان دوست دارید، شاید بخواهید Rideair های قابل نصب روی دوچرخه را بررسی کنید.

مطالب مرتبط