برای رسیدن به ایستگاه فضایی؛ روسیه مدت زمان سفر به فضا را کاهش می دهد

فضانوردان روس تمریناتی برای سفری سریع به ایستگاه فضایی بین المللی آغاز کرده اند. در این برنامه مدت زمان سفر به ایستگاه از ۶ ساعت به ۳ ساعت کاهش می یابد.

به گزارش تاس،  متخصصان شرکت «انرژیا اسپیس راکت» روسیه تمرینات فضانوردان را برای سفری به ایستگاه فضایی بین المللی در مدت ۳ ساعت آغاز کرده اند.

به گفته یک منبع آگاه در صنعت فضایی روسیه، این پروژه بخشی از یک ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی است که طی آن مدت زمان سفر به این آزمایشگاه فضایی نصف می شود.

دیمیتری راگوزین مدیر سازمان فضایی روسیه به «انرژیا اسپیس راکت» دستور داده تا مراحل آماده سازی نخستین پرواز سرنشین دار در طرح «سفر بسیار سریع به ایستگاه فضایی بین المللی» را آماده کند. در این سفر کپسول حامل فضانوردان قبل از پهلو گرفتن کنار آزمایشگاه فضایی فقط دو بار دور زمین مدار می زند. در همین راستا تمرینات فضانوردان روس برای انجام چنین سفری آغاز شده است.

در حال حاضر برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی، کپسول حامل فضانوردان باید ۴ بار دور زمین مدار بزند که ۶ ساعت طول می کشد.

پیش از این نیز سازمان فضایی روسیه طرح سفر به ایستگاه فضایی بین المللی پس از دو بار مدار زدن دور زمین را  آزمایش کرده بود. در این آزمایش به طور خاص که در ۲۳ جولای انجام شد، یک موشک سایوز۲.۱a  همراه یک کپسول MS-۱۵ از مقر فضایی بایکونور به فضا پرتاب شد . کپسول پس از  ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. چنین مدت زمانی برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی یک رکورد به حساب می آید. راگوزین در همین راستا ویدئویی از پرتاب این کپسول در بلاگ یوتیوب خود منتشر کرد.

این درحالی است که سازمان فضایی روسیه چندی قبل اعلام کرد در ماه اکتبر سال جاری میلادی احتمالا یک کپسول MS-۱۷  همراه سه خدمه، با استفاده از طرح سفر فضایی سریع، به ایستگاه فضایی بین المللی می رود.

منبع:  خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط