برای رصد ضربان قلب، حسگر بلوتوثی در بدن یک بیمار ایمپلنت شد

حسگری بلوتوثی برای رصد قلب در بدن یک بیمار انگلیسی ایمپلنت شده که اطلاعات مربوط به ضربان قلب او را لحظه به لحظه و از راه دور در اختیار پزشکان قرار می دهد.

به گزارش تلگراف، یک دستگاه بلوتوثی برای رصد فعالیت قلب در بدن یک آتش نشان اهل ساوث هامپوتون ایمپلنت شده که به پزشکان امکان می دهد از راه دور  لحظه به لحظه بیمار را کنترل کنند.

سیان جونز  در نوجوانی دچار یک سانحه رانندگی شد و پس از آن گاه و بیگاه و بی دلیل غش می کرد. او که اکنون ۳۴ سال دارد،  امیدوار است با کمک این گجت بلوتوثی تا دلیل غش کردن های گاه وبیگاهش را بفهمد. گجت مذکور به اندازه یک کلیپس کاغذ است و زیر پوست او قرار گرفته است.

این ایمپلنت در شرکت «مدترونیک» ساخته شده و به پزشکان امکان می دهد از راه دور ضربان قلب جونز را کنترل کنند. همچنین بیمار می تواند اطلاعات جمع آوری شده این حسگر را روی نمایشگر موبایل خود ببیند.

The cutting edge technology is around the size of a paperclip - Solent News & Photo Agency 

عملیات ایمپلنت این گجت در  بیمارستان دانشگاه ساوث هامپتون طی ۱۰ دقیقه انجام شد. سیستم LINQ II این گجت برای بیمارانی طراحی شده که به دلیل تپش قلب، غش کردن یا بیهوشی بی دلیل نیازمند رصد طولانی مدت هستند.

این دستگاه به وسیله بلوتوث و اپلیکیشنی مخصوص با موبایل یا تبلت بیمار یکپارچه می شود و در مرحله بعد اطلاعات لحظه به لحظه ECG بیمار را در اختیار تیم کادر درمان قرار می دهد.

پزشکان می توانند از راه دور تنظیمات گجت را تغییر دهند تا  یک شاخص خاص مانند ضربان قلب بیمار در مواقع خاصی از روز را بدون بستری کردن آنان در بیمارستان کنترل کنند./ خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط