فناوری جالب جلوگیری ازسُر خوردن موتورسیکلت

بکارگیری فناوری جالب برای جلوگیری از ُسر خوردن موتورسیکلت

بوش فناوری جدیدی را خلق کرده که در سر پیچ‌ها و سرعت‌های بالا از سر خوردن یا آسیب به موتور و سوار آن ممانعت به عمل می‌آورد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از عصر ایران، هیجان‌انگیزترین بخش تماشای یک مسابقه موتورسواری، سبقت و حرکت در سر پیچ‌هاست. حتما شما نیز در حین تماشای این مسابقات نگران خم شدن بیش از حد موتور و راکب آن در حین دور زدن شده‌اید. معمولا بیشترین خطرات در این مسابقات حین خم شدن بیش از اندازه موتور اتفاق می‌افتد و از دست دادن تعادل به دلیل کاهش چسبندگی بین لاستیک و جاده از دلایل آن محسوب می‌شود. از دیگر سوی راندن یک موتور نسبت به خودرو از خطرات بیشتری برخوردار است. با این وجود نمی‌توان لذت راندن این دو وسیله را با هم یکی دانست. به همین دلیل در طول سال‌های متمادی سازندگان در بخش‌های مختلف به ساخت فناوری‌هایی مانند جلیقه‌های بادی و کلاه‌های هوشمند روی آوردند تا از آسیب‌های ناشی از موتورسواری روی رانندگان بکاهند. ظاهرا کمپانی بزرگ بوش در این خصوص یک راه حل فضایی ارائه داده می‌تواتند در مسیر توسعه موثر باشد.

بوش در این روند فناوری جدیدی را خلق کرده که در سر پیچ‌ها و سرعت‌های بالا از سر خوردن یا آسیب  به موتور و سوار آن ممانعت به عمل می‌آورد. از آنجا که هیچ فردی علاقه‌ای به راندن یک موتور با چرخ‌های کمکی ندارد، بوش از یک سامانه گاز فشرده درون بدنه موتور سیکلت بهره برده که در حین خم شدن بیش ازحد موتور آزاد شده و از لغزش یا سر خوردن آن ممانعت به عمل می‌آورد.

سامانه کاهش لغزش بوش یک اصل مشترک با کیسه هوا دارد و آن فعالسازی گاز فشرده در حین حرکات نزدیک به زمین است. در این فرآیند به جای تورم و ظهور کیسه هوا، گاز فشرده شده در یک سمت موتور آزاد شده و موتور را به سمت مخالف می‌راند. به این ترتیب موتور با فشار وارده به حالت اولیه خود بازگشته و موتورسوار می‌تواند کنترل دوباره را به دست گیرد. فشار ناشی از گاز و حرکت موتور به حالت عمود مانع از سر خوردن خودرو بیشتر خودرو یا انحراف آن می‌شود.

این فناوری اصلا ارزان نخواهد بود و زمان دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است.

مطالب مرتبط