توسعه نوعی از فناوری که خودروهای برقی با آن بتوانند خود را شارژ کنند

بزرگترین خودروسازان دنیا در این فکر هستند که تا سال 2025 نوعی از فناوری را توسعه دهند که خودروهای برقی با آن بتوانند خود را شارژ کنند.شرکت‌های خودروسازی و دیگر شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای نصب و راه‌اندازی شارژرهای خودروهای برقی به منظور افزایش علاقه مردم به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی هستند. اما اگر آنها موفق به این کار شوند، آن‌ گاه با مراجعه بیش از حد به ایستگاه‌های عمومی شارژ خودروهای برقی مواجه خواهند شد و این به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌شود.

به ویژه که تحقیق پایگاه CNET نشان داد مردم تمایل دارند تا خودروهای خود را به برق وصل کنند و آن را به حال خود رها کنند و نظارت بر روند شارژ شدن و قطع جریان برق به محض اتمام شارژ را نمی‌پسندند.

شرکت‌های “هیوندای” و “کیا” معتقدند که راه حل این مشکل، توسعه یک سیستم است که خودروی برقی را به طور خودکار به یک ایستگاه شارژ بی‌سیم هدایت می‌کند و پس از آن به محض آن که به طور کامل شارژ شد، آن را به صورت خودران، به سوی یک جای پارک و سپس به سوی صاحب خودرو رانندگی می‌کند.

هیوندای در یک ویدیوی مفهومی نشان داده است که چگونه آنها به همراه “کیا” قصد دارند شارژ بی‌سیم را با سیستم پارک اتوماتیک خود موسوم به “AVPS” ترکیب کنند.

با این سیستم جدید، یک برنامه بر روی گوشی‌های هوشمند قادر خواهد بود صاحبان خودروهای برقی را از وجود یک شارژر عمومی در یک پارکینگ آگاه کند. سپس راننده خودرو می‌تواند به راحتی از خودرو پیاده شود و به سراغ انجام کارهای خود برود، در حالی که خودرو به صورت خودران به سوی ایستگاه شارژ خواهد رفت.

خودروی برقی پس از رسیدن به ایستگاه شارژ، خود را از طریق القای بی‌سیم مغناطیسی شارژ می‌کند و هنگامی که باتری آن به 100 درصد می‌رسد، به طور خودکار به یک جای پارک خالی در پارکینگ حرکت می‌کند تا امکان شارژ را برای خودروی بعدی نیز فراهم کند.

مالک خودرو به واسطه اپلیکیشن مخصوص این سیستم از تمام این مراحل به صورت زنده آگاه خواهد شد و می‌تواند در زمان دلخواه، خودروی خود را از جایی که پارک شده است، فرابخواند.

این سیستم در حال حاضر تنها یک طرح مفهومی است و احتمالا چند سال تا عملی شدنش طول خواهد کشید.شرکت‌های هیوندای و کیا اعلام کرده‌اند که در فکر عرضه این سیستم همراه با راه‌اندازی خودروهای خودران سطح 4 در سال 2025 هستند./ایسنا

مطالب مرتبط