تولید دستگاه جوش داخلی، کاهش توان راکتیو تحمیلی به شبکه برق

یک شرکت دانش بنیان داخلی با بیش از یک دهه سابقه در تولید قطعات الکترونیک و پلیمر خودرو و دیگر صنایع، توانسته است با دارا بودن کادر فنی مجرب، حضور خود را در صنعت جوش کشور تثبیت کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فناوری مورد استفاده در این شرکت حاصل توان فنی بالای مجموعه و با بهره گیری از المانهای نوین و به روز دنیا در صنعت الکترونیک قدرت ایجاد شده است.

این فناوری دارای مزایایی چون کاهش محسوس مصرف برق و افزایش کیفیت جوش در جوشکاری های حساس است که به گفته عباس مرادي مدیر عامل این شرکت، استفاده از فناوری موجود در شرکت، باعث کاهش توان راکتیو تحمیلی به شبکه توزیع برق می شود.

همچنین از دیگر مزایای این فناوری می توان به «کاهش وزن و ابعاد دستگاه»، «کاهش شدید تاثیرات نوسان شبکه بر کیفیت جوش»، «نوسان بسیار کم جریان جوشکاری در مقایسه با تکنولوژی قدیمی مرسوم در کشور»، «امکان جوشکاری فلزات رنگین به علت DC بودن جریان خروجی»، «امکان جوشکاری توسط افراد کاملا غیرحرفه ای و آموزش ندیده مانند خانمهای خانه دار»، «سهولت تعمیر و عیب یابی آسان» اشاره کرد.

شرکت مهندسی کاوش اندیشان سپهر سالها است که در حوزه تولید قطعات الکترونیک و پلیمر خودرو فعالیت می کند. کاربرد مواد پلیمری در صنعت خودرو نیز همگام و گاهی بیش از صنایع دیگر در کشور توسعه یافته است.

در واقع کاهش وزن ناشی از جایگزینی قطعات پلیمری به جای قطعات فلزی، به کاهش مصرف سوخت می انجامد که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، در حفظ منابع انرژی و محیط زیست موثر است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه تصریح کرد: یکی از جنبه های مورد توجه محققان در بکارگیری مواد پلیمری در صنعت، مساله بازیافت است. اهمیت این امر از مقاومت خوردگی و به طورکلی مقاومت خوب در شرایط محیطی این گروه از مواد ناشی می شود. ما تلاش کردیم این موضوع را در تولیدات خود رعایت کنیم.

وی همچنین بیان کرد: محصولات تولیدی شرکت ما جایگزین محصولات خارجی شده است و مشتریان زیادی در داخل کشور داریم. با توجه به اینکه سیستم الکترونیک خودرو بسیار حساس و مهم است تلاش کرده ایم این سیستم ها را به بهتربن نحو و با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.

مطالب مرتبط