تولید عینک واقعیت افزوده تاشو توسط سامسونگ

در حالی که هنوز سرنوشت گوشی دارای نمایشگر تاشوی سامسونگ مشخص نیست، منابع مطلع از تولید عینک واقعیت افزوده تاشو توسط این شرکت خبر داده اند.

به گزارش انگجت، سامسونگ یک اختراع ویژه را نیز در همین زمینه به ثبت رسانده که نشان می‌دهد عینک یادشده خدمات متنوعی را از طریق فناوری واقعیت افزوده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اختراع یادشده که در آمریکا به ثبت رسیده نشان می‌دهد فریم‌های این عینک ضخامت بیشتری در مقایسه با فریم‌های عینک‌های عادی دارد و علت این مساله گنجانده شدن برخی اجزا و وسایل الکترونیکی در آن است.

در شرایطی که هنوز تولید این عینک در پرده‌ای از ابهام قرار دارد، گفته می‌شود عینک یادشده به محض بازشدن و قرار گرفتن بر روی چشم روشن می‌شود و فعالیت خود را آغاز می‌کند. کاربر بعد از استفاده هم می‌تواند این عینک را از محل دسته‌ها و نیز از محل پل عینک که بین دو قاب شیشه قرار دارد، تا بزند.

عینک سامسونگ مجهز به یک پروژکتور نیز هست که بر روی دسته آن قرار می‌گیرد و تصاویر را بر روی نمایشگر کوچکی که در درون شیشه عینک نصب شده، می‌تاباند. قرار است حسگرهایی مغناطیسی نیز در این عینک کار گذاشته شود تا از خاموش شدن ناگهانی آن جلوگیری شود.

هنوز مشخص نیست این عینک از چه امکاناتی برخوردار خواهد بود ولی گفته می‌شود در درون آن از پردازنده‌های تولیدی شرکت ARM استفاده شده است.

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط