تولید مکمل‌های دامی که غذای انسان را سالم‌تر می‌کند

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان محصولاتی به‌ عنوان مکمل خوراکی دام و طیور تولید کرده است. این محصولات صد در صد گیاهی است و موجب تولید فرآورده‌های گوشتی و لبنی سالم‌تر می‌شود. این مکمل‌ گیاهی برای افزودن به خوراک طیور و با هدف افزایش وزن، کاهش تلفات و پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های تنفسی طیور کاربرد دارد.

محصول داماک (Damac)، حاوی عصاره و اسانس گیاهان دارویی و معطر است که با خواص ضد میکروبی، موجب افزایش سطح ایمنی طیور گوشتی و تخم‌گذار شده و همچنین با تقویت سیستم تنفسی و سیستم گوارشی طیور، موجب استفاده کمتر از داروهای شیمیایی می‌شود که در نهایت کاهش باقیمانده‌های دارویی و شیمیایی در فرآورده‌های گوشتی و لبنی نیز به ‌سلامت استفاده‌کنندگان از آن‌ها به‌عنوان غذا یعنی انسان‌ها بازمی‌گردد.

این محصول همچنین حاوی عصاره و اسانس گیاهان دارویی و معطر است که در خلال فرآیند غذا با تحریک ترشح آنزیم‌ها و شیره‏‌های گوارشی موجب افزایش اشتها شده و با خاصیت آنتی باکتریال و اثر بر میکرو فلور روده (با برتری جمعیت میکروبی مفید) منجر به هضم و جذب بهتر مواد غذایی و بهبود ضریب تبدیل غذایی می‌شود.

ترکیبات فنولیک این محصول با تقویت سیستم ایمنی طیور و ضد میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا است که در پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های تنفسی طیور بسیار موثر است و موجب کاهش تلفات در گله می‌شود.

بر اساس اعلام شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، از آنجا که افزایش مصرف کنسانتره استارتر یکی از مهم‌ترین روش‌های تغذیه‌ای در کوتاه کردن دوره شیرخوارگی و بهبود رشد روزانه گوساله‌های شیرخوار و از شیرگرفته است، محصول دیگر این شرکت یعنی دام گروفیت (Dam growphyte) نیز یک محرک رشد حاوی عصاره و اسانس گیاهان دارویی و معطر است که با تحریک ترشح آنزیم‌ها و شیرابه‌های گوارشی در فرآیند هضم خوراک و عملکرد سامانه گوارشی، سبب بهبود اشتهای دام سنگین و مصرف بیشتر خوراک، رشد روزانه و سلامت دام‌های شیری و پرواری می‌شود.

مطالب مرتبط