تولید مکمل‌های گیاهی برای افزایش رشد و سلامت دام‌های بزرگ

با تلاش محققان کشور صورت گرفت

محققان یکی از شرکت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی اصفهان به مکمل‌های گیاهی برای دام‌های بزرگ دست یافتند که موجب ارتقای سلامت دام‌ها می‌شود.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا این مکمل گیاهی یک محرک رشد حاوی عصاره و اسانس‌های گیاهی است که با تحریک ترشح آنزیم‌ها و شیرابه‌های گوارشی در فرایند هضم خوراک و عملکرد سامانه گوارشی سبب بهبود اشتها و مصرف بیشتر خوراک، رشد روزانه و سلامت دام می‌شود.

مکانیسم اثر این مکمل گیاهی به این صورت است که ترکیبات آنتی‌اکسیدان دام به همراه عصاره و اسانس‌های گیاهی از جمله “منتول” و “تیمول” با اثر بر کاهش سرعت عبور مواد غذایی در دستگاه گوارش و کاهش عبور مواد غذایی در دستگاه گوارش سبب افزایش هضم و جذب مواد غذایی به‌ویژه املاح معدنی و بهبود ضریب تبدیل غذایی دام می‌شود.

این محصول با افزایش سطح عملکرد سامانه ایمنی دام بر پیشگیری و کنترل مشکلات گوارشی گوساله‌ها و دام‌های بزرگ بسیار مؤثر بوده و باعث قوام کود و کاهش رطوبت بستر خواهد شد.

استفاده از استارتر حاوی این دارو موجب بهبود در عملکرد و بازده خوراک می‌شود که به لحاظ بهبود عملکرد رشد گوساله‌ها، هزینه تولید نیز با استفاده از این افزودنی کاهش می‌یابد.

از این مواد می‌توان به عنوان محرک رشد، افزایش مصرف کنستانتره و خوراک، افزایش رشد روزانه دام و پیشگیری و کنترل مشکلات گوارشی و تقویت سیستم ایمنی بهره برد.

کاهش عوارض پس از واکسیناسیون، ضد میکروب قوی، ضد استرس در شرایط دمایی و حمل و نقل، کاهش ضریب تبدیل غذایی و قابل مصرف در خوراک پلت از دیگر مزایای این مکمل گیاهی است.

مطالب مرتبط