تولید نانو افزودنی‌ها به‌ منظور بهبود خواص نهایی پلاستیک‌

یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با دستیابی به دانش فنی نانو افزودنی‌ها راهکاری برای ارتقای محصولات ساخته شده از پلیمرها مانند ضربه لوله‌ها، اتصالات و پروفیل‌های در و پنجره UPVC ارائه داده است. استفاده از نانو افزودنی‌ها یکی از مؤثرترین روش‌ها به‌ منظور بهبود خواص نهایی پلاستیک‌ است. یکی از بزرگترین معضلات در تولید محصولات پلیمری به ‌خصوص در پلیمرهای PP (پلی پروپیلن) و UPVC ، شکنندگی قطعات نهایی تولید شده با این پلیمرها مانند لوله، اتصالات، پروفیل و پنل‌ها مخصوصا در دماهای پایین است.

به این منظور تولیدکنندگان مجبور به استفاده از بهبود دهنده‌های ضربه آکریلیکی و CPE در صنعت UPVC و استفاده از ترموپلاستیک الاستومرها در صنعت PP هستند که اغلب وارداتی بوده و در کنار بهبود خواص ضربه دیگر خواص قطعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

به گزارش آردی نیوز، محصول نانوافزودنی این شرکت فناور به ‌صورت پودری به ‌منظور بهبود مقاومت ضربه لوله‌ها، اتصالات و پروفیل‌های در و پنجره UPVC و در شکل مستربچ، در بهبود مقاومت ضربه پلی اتیلن و پروپیلن به کار می‌روند.

مستربچ نانو پایه پلی اولفین برای افزایش مقاومت در برابر خراش‌پذیری سطح از محصولات این خانواده است.

این شرکت علاوه بر این محصولات، خدمات مهندسی مانند مشاوره‌ فنی و مهندسی، مهندسی معکوس و فروش دانش فنی و لیسانس فناوری ارائه می‌دهد.

این شرکت فناوری در سال 1387 فعالیت خود را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرد و در سال‌های اخیر با تکیه بر دانش موفق به کسب عناوین و افتخارات بسیاری در سطح ملی و بین‌المللی شده‌ است.

مطالب مرتبط