تونل زیرزمینی “بورینگ” امروز افتتاح می‌شود

شرکت بورینگ در نظر دارد تا ساعاتی دیگر از تونل زیرزمینی ساخت این شرکت رونمایی کند. “ایلان ماسک” رئیس شرکت “بورینگ” در حال آماده‌سازی نهایی اولین تونل زیرزمینی این شرکت در “لس‌آنجلس” است. وی همچنین در حال آماده‌سازی یک برج دیده‌بانی به سبک قرون وسطی است. این برج دیده‌بانی مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر می‌گذارد و بیرون شرکت “اسپیس ایکس”( SpaceX) مستقر شده است. ماسک به تازگی با انتشار مراحل ساخت این برج راجع به آن این‌گونه نوشته است: آینده‌گرایی قرون وسطایی

به گزارش دیلی‌میل، ماسک در اوایل سال جاری اظهار کرده بود که این برج از آجرهای لگو مانند ساخته می‌شود که هر آجر از خاک تونل‌های زیرزمینی ساخته شده است.

وزن آجرها سنگین نیست و مقاومت بالایی دارند.

بورینگ در وب‌سایت خود مدعی شده بود که ساخت این آجرها اثرات مخرب زیست‌محیطی تولید “برج دیدبانی” را کاهش خواهد داد زیرا ۴ درصد از آلایندگی “دی‌اکسیدکربن” در جهان به سبب تولید “سیمان” است.

ماسک ادامه داد، این آجرها به اندازه‌ای با دوام هستند که برای ساخت مجسمه‌ها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

اوایل ماه جاری ایلان ماسک اعلام کرده بود که در تاریخ ۱۸ دسامبر یک مراسم در شرکت “بورینگ” برگزار خواهد شد و این مراسم بیشتر از یک مراسم افتتاحیه برای تونل زیرزمینی این شرکت است.

در آزمایش این تونل، خودروها توانستند حتی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

بر اساس طرح ماسک، دو تونل موازی در لس‌آنجلس ساخته شده است و در آینده ممکن است این تونل زیرزمینی به تگزاس و یا سانفرانسیسکو راه یابد.

علاوه بر این‌ها در این مراسم از یک آسانسور خودرو نیز رونمایی خواهد شد که اتوبوس‌های برقی را به تونل خواهد رساند.

این تونل آزمایشی در شهر “هاوتورن”(Hawthorne)  در نزدیکی لس‌ آنجلس استقرار یافته است.

حمل‌ونقل مسافران در این تونل با استفاده از لوپ‌های مخصوص این شرکت انجام خواهد شد که با سرعت ۱۵۰ مایل بر ساعت به حمل مسافران خواهد پرداخت.

منبع :ایسنا

مطالب مرتبط