جایزه سازمان بهداشت جهانی به پژوهشگر جوان ایرانی اعطا شد

جایزه بنیاد دکتر “شوشا” از طرف سازمان جهانی بهداشت (WHO) در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO) در سال ۲۰۱۹ به گلاله اصغری، پژوهشگر پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم و دانشجوی دکتری تخصصی علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلق گرفت.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا،  گلاله اصغری، با بیان این که این جایزه به کاندیداهای کشورهای منطقه شرق مدیترانه داده می‌شود، گفت: این جایزه مربوط به سازمان جهانی بهداشت است و هر سال به یک نفر از افراد منطقه شرق مدیترانه که پیشینه پژوهشی شاخصی در حوزه سلامت و بهداشت داشته‌اند تعلق می‌گیرد.

وی که به واسطه پیشینه پژوهشی در خصوص تغذیه و مطالعات اپیدمیولوژی تغذیه با تمرکز بر بیماری‌های غدد درون ریز موفق به دریافت این جایزه شده، درباره پیشینه فعالیت‌های خود گفت: عمده فعالیت‌های پژوهشی من مشارکت در طرح‌های بخش تغذیه مطالعه مطالعه قند و لیپید تهران بوده است. مطالعه قند و لیپید تهران، یک مطالعه بزرگ است که از حدود بیست سال پیش توسط محققان و استادان بزرگ در حال انجام است.

بنیاد دکتر شوشا در سال ۱۹۶۶ به یاد دکتر علی توفیق شوشا، اولین مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی بنا نهاده شد. این جایزه، با درجه بالای اعتبار بین المللی، به صورت سالیانه به این ترتیب اهدا می‌شود که هریک از کشورهای حوزه شرق مدیترانه یک نفر را به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی و پس از داوری موشکافانه و فراگیر، عنوان مزبور تنها به یک نفر که برجسته‌ترین فعالیت‌ها در حوزه سلامت را انجام داده باشد تعلق می‌گیرد.

از جمله معیارهای پذیرش پیشینه پژوهشی برجسته، تسلط به زبان انگلیسی و سن کمتر از ۳۵ سال می‌توان اشاره کرد.

مطالب مرتبط