جگوار لندرور خودرویی که مسیر حرکتی خود را در جاده مقابلش مشخص می‌کند

شرکت “جگوار لندرور” خودرو خودرانی تولید کرده که مسیر حرکتی خود را در جاده مقابلش مشخص می‌کند. یکی از بزرگترین نگرانی‌ها راجع به خودروهای خودران این است که پیش‌بینی حرکت بعدی آن‌ها خیلی سخت، قابل پیش بینی است. به خصوص برای عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و افرادی که از جاده استفاده می‌کنند.

اما شرکت “جگوار لندرور”(Jaguar Land Rover) خودرو خودرانی تولید کرده که آینده این صنعت را دگرگون می‌کند. این خودرو از وجود افراد در خیابان آگاهی می‌یابد و به این ترتیب مسیر حرکتی خود را تعیین می‌کند.

خودرو جدید ” جگوار لندرور” مسیر حرکت خود را روی جاده مقابلش مشخص می‌کند که بنا بر ادعای سازندگان آن به مردم کمک می‌کند میزان اعتماد خود به خودروهای خودران را افزایش دهند. ” جگوار لندرور” در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی کرده که امنیت خودروهای خودران را افزایش دهد.

به عنوان مثال، این شرکت در ماه اکتبر گذشته با یک شرکت به نام “Guide Dogs” همکاری کرد تا برای افراد نابینا وسایل نقلیه‌ی برقی بسازد که با تولید صدا، به این افراد کمک کند که با خودرو برخورد نداشته باشند و صدای خودرو را بشنوند./ایسنا

تیم سازنده علاوه بر این‌ها با یک تیم روانشناس شناختی همکاری کرده تا میزان کارکرد صحیح پروژکتورهایی که تغییر مسیر را مشخص می‌کنند، تعیین کند. این پروژکتورها تغییرات مسیر و سرعت را روی جاده با استفاده از پرتوهایی نشان می‌دهند. با استفاده از این پروژه آینده رابطه انسان با خودرو نیز بهبود خواهد یافت

مطالب مرتبط