دوربین 8K سه بعدی RED / گوشی هیدروژن وان

دوربین 8K سه بعدی RED از گوشی هیدروژن وان به عنوان نمایشگر سه بعدی بهره خواهد برد.

در 29 اردیبهشت کمپانی «RED» سازنده دوربین های حرفه ای فیلم برداری و نیز گوشی هوشمند «هیدروژن وان» رویدادی را برگزار کرد تا برخی از قابلیت های نمایشگر سه بعدی گوشی خود را به حضار نشان دهد. یکی از قابلیت های جالب استفاده از این گوشی به عنوان نمایشگر روی دوربین های ضبط محتوای سه بعدی یا به عبارتی به عنوان منظره یاب آنها بود.

 به گزارش اردی نیوز به نقل از دیجایتو، «هیدروژن وان» یک از خاص ترین گوشی های هوشمند است که انتظار می رود در سال 2018 شاهد عرضه آن به بازار باشیم. این گوشی از نمایشگری سه بعدی بهره می برد که می تواند محتوای سه بعدی را بدون نیاز به هیچ عینک سه بعدی نمایش دهد.

بدر بین کمپانی هایی که در این رویداد حضور داشتند و با RED مشارکت می کنند، نام «Lucid» به چشم می خورد، شرکتی که پیش تر دوربین مبتنی بر واقعیت مجازی « VR180 LucidCam» را معرفی کرده بود. در غرفه این شرکت دوربین عجیبی به چشم می خورد که لنزش به لوگوی RED نشانه رفته بود.

این دوربین در واقع نمونه ای معرفی نشده از RED بود که رزولوشنی 8K دارد و می تواند تصاویر سه بعدی را ضبط کند. Lucid نرم افزاری را برای دوربین ها تولید کرده که به لطف آن امکان نمایش همزمان ویدیوهای سه بعدی در حال ضبط فراهم می شود، آن هم به واسطه گوشی هیدروژن وان که می تواند ویدیوهای سه بعدی را نمایش دهد.

این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که در هنگام ضبط ویدیوهای سه بعدی امکان مشاهده آن به سادگی مهیا نیست و نیاز به استفاده از هدست های واقعیت مجازی است، ولی گوشی RED با نمایشگر ویژه اش این امکان را فراهم می کند.

دوربین سه بعدی مورد بحث می تواند برای تولید فیلم های سینمایی با کیفیت بسیار بالا کاربرد داشته باشد. پیش از این نیز از دوربین های سینمایی RED در ضبط سه بعدی فیلم هایی از جمله «سه گانه هابیت» استفاده شده بود.

انتظار می رود گوشی هیدروژن وان در سال جاری میلادی با قیمت 1200 دلار روانه بازارها شود.

مطالب مرتبط