ربات “استن” قادر است خودروی افراد را در پارکینگ‌های بزرگ پارک کند

یک ربات فوق‌العاده موسوم به “استن”(Stan) که قادر است خودروی افراد را در پارکینگ‌های بزرگ نظیر پارکینگ‌های فرودگاه‌ها با نظم و دقت و بهره‌وری در استفاده از فضا پارک کند از ماه اوت در فرودگاه گاتویک لندن کار خود را آغاز خواهد کرد. معمولاً پارکینگ فرودگاه‌ها افتضاح است، چرا که بسیار شلوغ و نامنظم می‌شود. اما یک ربات کوچک فرانسوی می‌خواهد این معضل را یک بار برای همیشه حل کند. سیستم پارکینگ خودران “استن” پس از آزمایش‌های موفق در پاریس و لئون در راه فرودگاه گاتویک (Gatwick) لندن است و به نظر می‌رسد این ایده فوق‌العاده به زودی مسئولیت پارک کردن خودروها را در این فرودگاه بر عهده خواهد گرفت.

پارک کردن خودرو در فرودگاه معمولاً با دشواری‌هایی همراه است، چرا که خودرو باید حداقل چند روز در یک نقطه بماند و هر کس به فکر چگونگی حمل چمدان‌های خود است.illustration pic3

با این سیستم جدید شما خودروی خود را در یک گاراژ کوچک پارک می‌کنید، اطلاعات خود را درون سیستم اسکن می‌کنید، سپس بدون هیچ دغدغه دیگری با خیال راحت به سمت هواپیما می‌روید.

پس از مدت کوتاهی “استن” به سراغ خودروی شما می‌آید و آن را با کفی مخصوصش بلند می‌کند و با دقت و ایمنی بالا حمل می‌کند و در جای مناسبی در پارکینگ فرودگاه پارک می‌کند.

وقتی که از سفر برمی‌گردید هم این ربات خودروی شما را به یکی از گاراژها آورده و در اختیار شما می‌گذارد.

نتیجه تصویری برای ‪stan robot‬‏

شرکت فرانسوی “استنلی ربوتیکس”(Stanley Robotics) این سیستم را ابداع کرده و با موفقیت در دو فرودگاه بزرگ فرانسه از جمله شارل دوگل در پاریس آزمایش کرده است.

ربات‌های “استن” که شبیه به تستر هستند به یک کفی بزرگ مجهزند که به زیر خودرو می‌رود و خودرو را از تایرها بلند می‌کند. “استن” می‌تواند به هر طرفی حرکت کند و هم به عقب برود و هم مسیر روبرو را در پیش بگیرد. این ویژگی باعث می‌شود “استن” در فضاهای تنگ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

نتیجه تصویری برای ‪stan robot‬‏

ربات‌های “استن” مجبور نیستند بین هر دو ردیف خودرو فضای خالی بگذارند، زیرا می‌توانند به راحتی خودروها را حرکت دهند. ضمن اینکه لازم نیست درب‌های خودرو برای جابجایی باز شود، بنابراین خودروها می‌توانند با فاصله کمتری در کنار هم قرار بگیرند تا از فضای پارکینگ استفاده بهینه‌تری شود.

مطالب مرتبط