ربات ها کووید ۱۹ را از مرکز شهر پاکسازی می کنند

به گزارش ایندپندنت، به نظر می رسد ربات ها ناجی انسان از ویروس کرونا هستند. از همین رو ماشین هایی برای ضدعفونی کردن و پاکسازی کووید ۱۹ در شهر لیدز انگلستان به کار گرفته شده اند تا مرکز شهر را از ویروس کرونا پاک کنند.

در این طرح آزمایشی که برای نخستین بار در انگلیس انجام شود، ماشین های رباتیک مبلمان شهری را ضدعفونی و بخش های مختلف شهری که ریسک ابتلای بیماری دارند را پاکسازی می کنند.

کارشناسان امیدوارند این طرح خطر ابتلا به کووید ۱۹ در اماکن عمومی را کاهش دهد. طرح مذکور بخشی از یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه لیدز به نام «Repairing Cities» است که نتایج نویدبخشی داشته است.

بلال کادو استادیاردانشکده مهندسی مکانیک در دانشگاه لیدز در این باره می گوید: ربات ها می توانند اشیایی را شناسایی کنند که باید تمیز شوند. همچنین آنها قابلیت انجام مانور در فضاهای عمومی را دارند و بازوهای رباتیک می توانند به طور دقیق مواد ضدعفونی کننده را روی سطوح منتشر کنند.

ماشین های مذکور دارای ابزارهای ناوبری، بینش رایانشی و هوش مصنوعی هستند که در کنار یکدیگر  به ابزار کمک می کنند سطوح نیازمند پاکسازی که فردی در آنجا نیست را شناسایی و تمیز کنند.

ربات های مذکور در حقیقت نسخه ای از ماشین های موجود هستند که برای بررسی و انجام تعمیرات ساخته شده بودند.

منبع:  خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط