رقابت 161 تیم در مسابقات رباتیک دانشگاه امیرکبیر

رقابت 161 تیم در مسابقات رباتیک دانشگاه امیرکبیر

به گزارش ایسنا، سروش صادق‌نژاد امروز در مراسم افتتاح هفتمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به جزئیات برگزاری این رقابت‌ها، گفت: در سال جدید تغییراتی در کمیته ملی رباتیک انجام شد که این تغییرات منجر به تقویت علم رباتیک در کشورهای حاضر در این رقابت‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در ایران تلاش شده است که با تعاملات بین‌المللی نقش بسزایی در ارتقای نظام نوآوری داشته باشیم، اضافه کردیم: بر این اساس، لیگ‌های تعریف شده در بخش دانشجویی به گونه‌ای بوده است تا ربات‌های طراحی شده به سمت کاربردی شدن حرکت کنند.

صادق‌نژاد اضافه کرد: بر این اساس در سال جاری، لیگ چالش ربات‌های چرخ‌دار را برگزار کردیم.

رئیس هفتمین مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه امیرکبیر ربات‌های پرنده را از دیگر لیگ‌های بخش دانشجویی نام برد و ادامه داد: طراحی این ربات‌ها در راستای کاربردی کردن این نوع ربات‌ها بوده است.

صادق‌نژاد با اشاره به لیگ بخش دانش‌آموزی گفت: در این بخش،‌ تمرکز بر خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان بوده است؛ از این رو دو لیگ جدید را برای این بخش تعریف کردیم.

وی لیگ آب را از جمله لیگ‌های جدید این بخش دانست و توضیح داد: مساله آب،‌ یکی از معضلات کشور در سال‌های آتی است و در این لیگ علاوه بر فرهنگ‌سازی در نحوه مصرف آب، سعی می‌شود تا با نگاه خلاقانه به مساله کاربرد ربات در حوزه آب و رفع چالش‌های آن ربات‌هایی طراحی شوند.

وی ماموریت غیرممکن را از دیگر لیگ‌های بخش دانش‌آموزی نام برد و افزود: در این لیگ دانش آموزان باید بتوانند با امکانات موجود مسائل رباتیک ارائه شده را حل کنند.

رئیس کمیته ملی رباتیک ادامه داد: در مرحله پیش ثبت‌نام و دریافت فنی 325 تیم در 15 لیگ دانش‌آموزی و دانشجویی ثبت نام کردند که پس از داوری 236 تیم پذیرش شدند.

به گفته وی، از این تعداد 161 تیم که شامل 1250 شرکت‌کننده می‌شود، در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی همچنین از ارائه پیشنهادی به فدراسیون جهانی رباتیک خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد در سال 2020 مسابقات جهانی رباتیک فدراسیون فیرا در ایران برگزار شود.

به گزارش ایسنا هفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعد از مراسم افتتاحیه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد. این رقابت‌ها در لیگ‌هایی چون ربات پرنده، جنگنده هوشمند، ربات‌های چرخ‌دار، ماموریت غیرممکن،‌ ربات‌های امداد و مدیریت بحران و ربات‌های نمایشی برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط