رولز رویس در حال توسعه ربات های کوچک سوسک است که به موتورهای هواپیما رفته و ردیابی می کنند

ربات های مینیاتوری رولز رویس در حال طراحی و توسعه هستند. ربات هایی که شبیه به سوسک هایی کوچک هستند و با هدف ردیابی و تعمیر تجهیزات ساخته می شوند. ربات های هوشمند و کوچک رولز رویس، با هدف ورود به موتور هواپیما و ردیابی نواقص مختلف طراحی شده اند. درواقع این ربات ها می توانند نقشی اثربخش در تعمیر و تجهیز موتور هواپیما و صنایع هوایی ایفا کنند.

به گزارش آردی نیوز به نقل از سرویس آی تی انتخاب، یکی از مهندسین طراحی این پروژه می گوید؛ تکنولوژی موجود در ربات های مینیاتوری می تواند راه  را برای تعمیر و نگهداری هر چه بهتر و سرعت بخشیدن بازرسی ها و حذف نیاز به باز کردن موتور هواپیما برای انجام تعمیرات باز کند.
رولز رویز طرح مذکور را با همکاری کارشناسان رباتیک  دانشگاه هاروارد در ایالات متحده آمریکا و دانشگاه ناتینگهام در انگلستان  پیش می برد.
جیمز کیل، متخصص فن آوری در شرکت رولز رویس در این خصوص می گوید: “این ربات های کوچک بسیار مهم هستند، چرا که می توانند در اطراف موتور و محل احتراق آن حرکت کنند و فضا را تلطیف کنند.”

وی ادامه داد: ” کارهایی که انسان ها برای اصلاح خرابی های موتور هواپیما در عرض 5 ساعت انجام می دهند، این ربات ها در عرض 5 دقیقه ترتیب می دهند.”

سباستین دریواز، یکی از پژوهشگران موسسه هاروارد،در خصوص این طرح گفت که الهام بخش طراحی آنها  سوسک است و رفع اشکالات  این رباتی 8  سال  به طول انجامیده است.

او اضافه کرد که قدم بعدی این بود که دوربین را روی روبات ها نصب کنیم و آنها را به ابعاد 15 میلی متر طراحی کنیم.

جالب است بدانید این پژوهشگران در حال توسعه روبات های “مار” هستند که به اندازه کافی انعطاف پذیر بوده و از یک موتور  آندوسکوپ عبورمی کنند.درواقع این پژوهشگران روی ربات های خزنده سرمایه گذاری می کنند.ربات هایی که خرابی ها را اسکن کرده و مشکلات موجود را رفع می کنند.

مطالب مرتبط