رونمایی از نخستین موتور دیزلی ملی

نخستین موتور دیزلی ملی رونمایی می‌شود.

با کمک محققان صنایع داخل در حوزه دریا، نخستین موتور دیزلی ملی ساخته شد و قرار است در اوایل خردادماه در کشور از این فناوری ملی رونمایی شود.

به گزارش آردی نیوز  به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دریادار امیر رستگاری معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به وجود مجموعه‌های صنایع دریایی وزارت دفاع در 10 استان کشور اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها صنایعی همچون کاوشگر دریایی، یدک‌کش، قایق پرنده، شناورهای گردشگری وامداد و نجات و بسیاری از ادوات نظامی و غیرنظامی همچون موتور و کابل‌های دریایی و زیردریایی تولید می‌شود.
وی به رونمایی از اولین موتور دیزلی ملی ساخته‌شده توسط صنایع داخلی در اوایل خردادماه امسال اشاره کرد و افزود: در حوزه صنایع دریایی توانمندی‌های بسیاری وجود دارد که به خودکفا شدن در بخش‌های مختلف بسیار کمک می‌کند.
دریادار رستگاری به ظرفیت‌های موجود در صنایع دریایی تمجیدی گیلان در تولید ناوشکن و موشک‌انداز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در استان گیلان وجود دارد می‌توان از شناورهای گردشگری و همچنین امداد و نجات که جزء تولیدات صنایع دریایی است، بهره‌مند شد.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به ساخت انواع شناورهای تفریحی توسط متخصصان داخلی نیز اشاره و بیان کرد: قیمت‌های ساخت این شناورها به‌صورت کاملاً رقابتی با تولیدکنندگان خارجی است.
وی از اعلام آمادگی مجموعه‌ صنایع دریایی برای حضور در نمایشگاه دائمی عرضه‌ تولیدات سازه‌های پیش‌ساخته خبر داد و گفت: به‌منظور پویایی هرچه بیشتر در مدل‌های شناورها با تعدادی از شرکت‌های اروپایی فعال در حوزه‌ گردشگری وارد مذاکره شدیم تا در این خصوص همکاری داشته باشیم.

مطالب مرتبط