ساخت ساعت رباتیک برای حمایت از کودکان مبتلا به دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن

یک مجموعه رباتیک با همکاری یک شرکت ساعت سازی سوئیسی، ساعتی را در قالب یک ربات دوپا طراحی کرده اند که هدف از تولید آن حمایت از کودکانی بوده که از دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن رنج می‌برند.

به گزارش نیواطلس، این ساعت که تی – رکس نام دارد، از شیشه و فولاد ساخته شده و با توجه به اینکه می‌تواند بر روی دوپای خود راه برود برای سرگرم کردن کودکان بیمار نیز قابل استفاده است.

ساعت یادشده که بخش عمده آن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ساخته شده دو کیلوگرم وزن دارد و چابکی و جست و خیز آن موجب سرگرمی و نشاط می‌شود. کودکان مبتلا به دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن ماهیچه‌های ارادی خود را که در کنترل بدن نقش حیاتی دارند، از دست می‌دهند. نتیجه این امر از دست دادن توانایی راه رفتن، معلولیت ۹۶ درصدی، مشکلات تنفسی و مرگ است.

Image result for mb&f tom and trex

با توجه به اینکه این بیماری بیشتر در پسر بچه‌ها رخ می‌دهد و از دست دادن توان حرکت آنها را افسرده می‌کند، ساعت یادشده که ظاهری مشابه با یکی از شخصیت‌های فیلم پارک ژوراسیک دارد با حرکات خود می‌تواند شادمانی را به آنها بازگرداند.

این ساعت که فعلاً صد واحد از آن تولید شده، ۲۶.۵ سانتیمتر ارتفاع داشته و شارژ باتری آن برای هشت روز استفاده کافی است. قیمت این محصول ۲۲۷۰۰ دلار است.

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط