ساخت کابین امواج ضدعفونی کننده در دانشگاه حکیم سبزواری

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری و مسئول تیم طراحی این کابین گفت: کابین امواج ضدعفونی کننده برای کاهش بار ویروسی پرسنل مراکز درمانی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و ساخته شد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از ایسنا، دکتر احسان کوشکی در این خصوص به خبرنگاران بیان کرد: در این راستا کابین امواج ضدعفونی کننده در گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری برای کمک به پرسنل خدوم درمان سبزوار که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند، طراحی و ساخته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی‌هایی که در طراحی این کابین مدنظر قرار گرفته است، این دستگاه می‌تواند در از بین بردن بخش اعظمی از آلودگی‌هایی ویروسی، مفید واقع شود.

کوشکی با اشاره به اینکه این دستگاه به صورت خودکار و با ورود فرد به داخل کابین راه‌اندازی می شود، اظهار کرد: همزمان با ورود فرد به کابین، چشمه‌های متعدد نور فرابنفش و نیز چهار چشمه فراصوت، بخش میانی بدن شخص شامل لباس‌ها و دست‌ها که بیشتر در تماس با آلودگی است؛ به مدت 20 ثانیه به صورت کامل پرتو دهی می‌کند.

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری افزود: مزیت مهم این دستگاه غیر لمسی بودن کابین است که باعث می‌شود، پرسنل درمان پس از استفاده از آن و هنگام ترک مراکز درمانی با اطمینان بیشتری به محیط خارج، بروند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه تجهیزات مورد استفاده در این کابین از داخل کشور تامین شده است، یادآور شد: کار تحقیقاتی روی این کابین  برای افزودن گزینه‌های بیشتر و بررسی اثرات جانبی و دزیمتری توسط استادان گروه فیزیک روی دستگاه ادامه دارد.

مطالب مرتبط