سفر به اعماق فضا یا روی زمین طی یک ساعت

آغاز ساخت بزرگترین موشک اسپیس‌ایکس در لس‌آنجلس

به گزارش آردی نیوز به نقل از انگجت، اسپیس‌ایکس(SpaceX) می‌تواند ساخت بزرگترین موشک خود موسوم به “BFR” را رسما در شهر لس‌آنجلس شروع کند.
“اریک گارچتی” شهردار لس‌آنجلس در توییتر اعلام کرده است که غول فضایی خصوصی توسعه و ساخت “BFR” را در بندر لس‌آنجلس آغاز خواهد کرد.
اسپیس‌ایکس این موشک 16 متری را برای پرواز انسان به ماه، مریخ و فراتر از آن طراحی کرده است. این موشک قادر خواهد بود تا 50 تن بار حمل کند، در حالی که “فالکون هوی” تنها می‌تواند 30 تن بار حمل کند.
شهردار لس‌آنجلس افزود: این وسیله نوید می‌دهد که بشر را به اعماق کیهان ببرد.
شرکت اسپیس‌ایکس در اواخر ماه مارس یک قرارداد اجاره 30 ساله برای یک سایت 18 هکتاری در بندر لس‌آنجلس امضا کرد.
طبق گفته سایت خبری آرز تکنیکا، این شرکت در حال حاضر در حال انتقال وسایل سخت‌افزاری به این محل است و قصد ساخت یک ساختمان تولیدی پیشرفته را دارد.
با توجه به اندازه “BFR”، این شرکت نیاز به یک پایگاه جدید دارد، جدا از مقر اصلی خود که در آن موشک‌های “فالکون9” و “فالکون هوی” را تولید می‌کند.
یکی از مزایای این سایت این است که نزدیک به آب است، بنابراین می‌توانند به راحتی آن را برای آزمایش در زمانی که آماده است از طریق دریا بفرستند.

آغاز ساخت بزرگترین موشک اسپیس‌ایکس در لس‌آنجلس“گویین شات‌ول” مدیر اسپیس‌ایکس در بیانیه‌ای گفت: اسپیس‌ایکس، بندر لس‌آنجلس را از سال 2012 به عنوان ساحل غربی بازیابی عملیات‌ها در نظر داشته است. این بندر نقش موثری در ماموریت ما برای کمک به فرستادن بشر به چند سیاره ایفا خواهد کرد، زیرا ما شروع به ساخت “BFR” کرده‌ایم و این نسل بعدی موشک و سیستم سفینه فضایی ما قادر به حمل خدمه و محموله به ماه، مریخ و فراتر از آن است.
اسپیس‌ایکس “BFR” را تنها برای سفرهای فضایی عمیق نمی‌سازد، بلکه برای مسافرت هوایی فوق‌العاده سریع از یک کشور به کشور دیگر استفاده خواهد شد.
این شرکت معتقد است که می‌تواند از این موشک برای سفر به هر نقطه دلخواه در زمین طی یک ساعت استفاده کند.
اما قبل از آنکه این اتفاق رخ دهد، شرکت باید آن را مورد تست‌های دقیق قرار دهد.
“الون ماسک” مدیرعامل شرکت می‌خواهد اولین مجموعه آزمایش‌ها را در سال 2019 برگزار کند، اما به گفته وی، به نظر می‌رسد زمان‌بندی‌هایش کمی خوش‌بینانه است.

مطالب مرتبط