سلاح الکتریکی که به چتر مجهز است!

پژوهشگران آمریکایی ابداع کردند

پژوهشگران آمریکایی، سلاح الکتریکی جدیدی ابداع کرده‌اند که به یک چتر مجهز است!

به گزارش آردی نیوز و به نقل از فیوچریسم، تفنگداران دریایی آمریکا(USMC) یک سلاح جدید موسوم به “اسپکتر”(SPECTER) را آزمایش می‌کنند که می‌تواند هدف را از فاصله حدود ۳۰ متر در معرض شوک الکتریکی قرار دهد.

این سلاح جدید و قدرتمند، در شرکت پژوهش فناوری “هارکایند داینامیکز”(Harkind Dynamics) و با بودجه “وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا”(USDOD) ابداع شده است.

چتر در نقش ترمز!

هارکایند داینامیکز برای برطرف کردن پیامدهای اجتناب ناپذیر و خطرناکی که معمولا در اسلحه وجود دارد، یک چتر کوچک را به اسپکتر اضافه کرده که پیش از شلیک به هدف به کار می‌افتد. به گفته این شرکت، چتر می‌تواند سرعت پرتاب را نصف کند. اسپکتر در فاصله یک متری هدف، سه دارت از جنس الکترود را شلیک می‌کند. این دارت‌ها آنقدر تیز هستند که به لباس‌های فرد مورد نظر نفوذ می‌کنند و می‌تواند به فرد شوک الکتریکی وارد کند.

ایمنی یا خطر؟

متخصصان هنوز مطمئن نیستند که آیا این سلاح جدید می‌تواند ایمنی هدف را تضمین کند یا خیر. آنها در حال حاضر در مورد این موضوع شک دارند.

سخنگوی شرکت انگلیسی “امگا ریسرچ فاوندشن”(Omega Research Foundation) که در حوزه بررسی امنیت فناوری فعالیت می‌کند، در این مورد گفت: اگر چتر اسلحه کار نکند، خطر ترومای غیرنافذ و نفوذ احتمالی در بدن را به همراه خواهد داشت و اگر به سر ضربه بزند، می‌تواند با خطر آسیب جدی و یا مرگ همراه باشد. /ایسنا

مطالب مرتبط