شاخص ترین خودرو چینی / Lynk&Co 02

نگاهی به Lynk&Co 02؛ شاخص ترین خودرو چینی برای بازار اروپا

چندی پیش برند جدید لینک & کو که زیر مجموعه شرکت بزرگ جیلی (مالک ولوو و پروتون و لوتوس) به شمار می رود از کراس اور جدید این شرکت با نام 02 در آمستردام رونمایی کرد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از دیجایتو، چندی پیش برند جدید لینک & کو که زیر مجموعه شرکت بزرگ جیلی (مالک ولوو و پروتون و لوتوس) به شمار می رود از کراس اور جدید این شرکت با نام 02 در آمستردام رونمایی کرد.

مدل 02 که با قوای محرکه تمام الکتریکی عرضه خواهد شد در کنار برادر بزرگ تر خود 01 در سال 2019 میلادی در اروپا عرضه خواهد شد.

مدل 03 که یک سدان خانوادگی به شمار می رود نیز به زودی مدل نهایی آن رونمایی خواهد شد و محصولات این شرکت را تکمیل خواهد کرد. طبق صحبت های لینک & کو مدل 02 با هندلینگ اسپرت مناسب مخاطبان اروپایی خواهد بود.

02 در سال 2020 با موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری به عاریت گرفته شده از ولوو XC40 استفاده می کند عرضه خواهد شد.

این کراس اور در دو نسخه هیبرید و پلاگ-این عرضه خواهد شد. نسخه تمام الکتریکی نیز در سال 2021 عرضه خواهد شد و از قوای محرکه مشابه با نسخه الکتریکی ولوو XC40 بهره خواهد برد.

جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد و مدل PHEV آن نیز در حالت تمام الکتریکی 50 کیلومتر برد خواهد داشت.

این مدل از پلت فرم CMA که از ولوو XC40 به عاریت گرفته شده است استفاده می کند.

تعلیق عقب سفت تر به نسبت مدل 01 و فاصله محوری کوچک تر تجربه رانندگی اسپرت تری را به راننده عرضه می کند.

02 با انبوهی از شخصی سازی های مختلف در بخش رنگ آمیزی بدنه و تریم داخلی عرضه می شود به گونه ای که برخی از تریم های آن منحصر به فرد خواهد بود.

لینک& کو در بخش ارتباطات و اتصالات سنگ تمام گذاشته است و از صفحه نمایش های عظیم الجثه تمام لمسی در خودروهایش استفاده می کند.

لینک&کو اعلام کرده است که خودروهایش از تجهیزات و تریم داخلی به صورت فعلی بهره مند نخواهد شد و به جای آن سری از تریم های مختلف با قیمت یکسان را عرضه خواهد کرد.

شرکت در نظر دارد تا در 8 حالت مختلف که شامل رنگ آمیزی و نوع موتور است این کراس اور را عرضه کند.

این خودرو در کشور بلژیک تولید خواهد شد. سیستم فروش این خودرو نیز کاملا متفاوت است و قابلیت به اشتراک گذاری با پرداخت رقمی نه چندان زیاد امکان پذیر است.

در واقع این برند برای کسانی خودرو می سازد که عاشق خودرو هستند اما علاقه ای به مالکیت آن ندارند.

لینک&کو می خواهد تجربه فروش اینترنتی خودرو را به سطح جدیدی برساند و علاوه بر آن برنامه دارد تا نمایندگی های مختلفی را در اکثر کشورهای اروپایی بازگشایی کند.

در حال حاضر گمانه زنی در مورد قیمت این خودرو چندان کار درستی نیست اما احتمال داده می شود که این کراس اوور چینی بلژیکی با قیمت 25 هزار پوند عرضه شود.

مطالب مرتبط