فراخوان دوره‌ هفتم برنامه‌تجاری‌سازی فناوری نانو اعلام شد

اولین فراخوان دوره‌ هفتم برنامه‌ نانومچ، همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو آغاز شد و تا ۲۱ آبان‌ماه جاری ادامه دارد.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه‌ فناوری نانو، از طرح‌های فناوران و شرکت‌های فعال در این حوزه در قالب برنامه‌ تجاری‌ سازی فناوری نانو (نانومچ) حمایت می‌کند.

برنامه‌ نانومچ با رویکرد حمایت از طرح‌های به‌ نمونه‌ اولیه رسیده در حوزه‌ فناوری نانو، در هر سال طی فراخوان‌هایی اقدام به دریافت طرح‌های متقاضیان می‌کند. فناوران، شرکت‌های نوپا، پژوهشگران و جامعه‌ دانشگاهی به‌ عنوان طرف عرضه و شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و مستقل به‌عنوان طرف تقاضا از جمله مخاطبان این برنامه هستند.

همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، اولین فراخوان دوره‌ هفتم برنامه نانومچ آغاز شده و تا روز ۲۱ آبان‌­ماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان برای حضور در این برنامه می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت برنامه، از طریق لینک ثبت طرح، نسبت به ثبت طرح خود اقدام کنند.

درخواست‌های دریافتی بر اساس معیارهای ارزیابی برنامه از جمله قابلیت تجاری شدن و توسعه‌ی بازار، فنی و نانومقیاس، نوآوری و همچنین پتانسیل تیم فناور برای پیشبرد طرح ارزیابی می‌شوند. طرح‌های پذیرفته شده در برنامه طی بازه‌ زمانی مشخصی که برای هر طرح متناسب با سطح آن متفاوت است، از امکانات و زیرساخت‌های در دسترس بهره می‌برند تا بتوانند نمونه‌ اولیه‌ خود را توسعه داده و آماده‌ ورود به صنعت شوند.

این طرح‌ها ضمن بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های نانومچ برای توسعه‌ کسب و کار خود، پس از اتمام فرآیند توسعه‌ محصول نیز امکان استفاده از سایر حمایت‌ها و امکانات ستاد نانو برای توسعه‌ی بازار را خواهند داشت.

مطالب مرتبط