فروشگاه والمارت طرح تحویل سفارش مشتریان با استفاده از خودروهای خودران الکتریکی را آزمایش می‌کند

فروشگاه‌ زنجیره‌ای «والمارت» قصد دارد با مشارکت شرکت «جنرال موتورز» طرح تحویل سفارش‌های مشتریان با استفاده از خودروهای خودران الکتریکی را آزمایش کند.

به گزارش تارنمای خبری فوربز، این خودروی خودران با استفاده از فناوری طراحی شده توسط شرکت «کروز»، در برنامه‌ای آزمایشی سفارش‌های مشتریان را در نواحی اطراف شهر فینیکس در ایالت آریزونا تحویل خواهد داد.

تام وارد، از معاونان ارشد ‌شرکت والمارت، سه شنبه در بلاگ خود نوشت که این پروژه در ‌اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و خودروهای خودران کروز که با باتری حرکت می‌کنند، سفارش‌ها را در «اسکاتس‌دیل» آریزونا برای مشتریان حمل خواهند کرد.

به گفته او برق مورد استفاده برای شارژ باتری‌های این ناوگان خودران به صورت کامل از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود، که با اهداف این فروشگاه زنجیره‌ای برای کاهش انتشار گاز کربن در فعالیت‌های خود سازگار است.

در این طرح آزمایشی، مشتری به صورت اینترنتی از فروشگاه محلی خود خرید می‌کند، و خودروی خودران الکتریکی کروز، سفارش‌های او را در کوتاه‌ترین زمان در منزل تحویل می‌دهد.

به گفته تام وارد، این فناوری نه تنها باعث صرف‌جویی در وقت و هزینه مشتری می‌شود، بلکه برای کره زمین نیز مفید است، و‌‌ باید آگاهی‌های بیشتری درباره آن کسب کرد.

هنوز تعداد دقیق خودروهای کروزی که در این پروژه استفاده خواهد شد، و جزئیات بیشتر درباره هزینه‌های مرتبط با آن منتشر نشده است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت در سال ۲۰۱۸ با همکاری شرکت «ویمو»، پروژه دیگری را برای استفاده از خودروهای خودران آغاز کرد.

این مینی‌‌ون‌های هیبریدی «پاسفیکا» نام دارند و فقط بخشی از نیروی مورد نیاز آن‌ از طریق برق تأمین می‌شود.

همه‌گیری ویروس کرونا، پژوهش و توسعه پروژه‌های شرکت‌های کروز و ویمو را برای تولید خودروهای خودران الکتریکی برای شهروندان عادی را دچار وقفه کرد، ولی باعث افزایش تقاضا برای استفاده از این فناوری برای حمل کالا و تحویل سفارش‌ها بدون تماس انسانی شد.

در ماه‌های گذشته شرکت ویمو، با افزایش سرویس‌های خود، مجموعه‌ای از خدمات متنوع از جمله حمل بار و بسته‌های پستی را به مشتریان ارائه کرده است.

شرکت نوپای «نورو» در منطقه سیلکون ولی در ایالت کالیفرنیا نیز همچنان به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای توسعه برنامه‌های رباتیک خود در این چهارجوب که در گذشته توسط فروشگاه‌های والمارت آزمایش شده بود، ادامه می‌دهد.

شرکت کروز در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و تمرکز اصلی آن طراحی سیستمی برای تولید خودروهای خودران جهت جا‌به‌جایی مسافران در شهر سانفرانسیسکو، مرکز اصلی این شرکت، است.

مطالب مرتبط