قایق برقی خودکار برای عبور از رودخانه ها

به زودی دوچرخه سواران و عابران پیاده در شهر تروندهیم نروژ برای عبور از کانال های آب موجود در محلات مختلف چندان منتظر نخواهند ماند. مهندسان نروژی برای اولین بار قایق برقی خودکاری تولید کرده اند که می توان آن را مانند یک آسانسور فراخواند و پس از سوار شدن از یک سوی کانال به سوی دیگر آن حرکت کرد. قایق یادشده به طور کاملا خودکار فعالیت می کند و برای حرکت در مسیرهای مختلف نیازی به هدایت از طریق کابل و غیره ندارد. این قایق می تواند ۱۲ مسافر را حمل کند و برای فراخواندن آن به منظور حرکت به سمت دیگر کانال باید دکمه ای که به این منظور تعبیه شده، فشرده شود.

به گزارش آردی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مسیریابی این قایق با استفاده از سیستم ناوبری ماهواره ای جی ان اس اس صورت می گیرد. البته چهار حسگر نیز برای مدیریت رادار، دوربین مادون قرمز، دوربین اپتیکال و سیستم مانع یاب و فاصله سنج LiDAR در نظر گرفته شده است.

تعدادی حسگر نیز در دو سوی کانال آب نصب شده که اطلاعات مورد نیاز را به طور بی سیم در دسترس قرار می دهد. این قایق پس از پیاده کردن مسافران و تا زمان پرشدن ظرفیت خود به طور خودکار باتری هایش را در کنار کانال شارژ می کند. استفاده عمومی از قایق یادشده از سال آینده میلادی آغاز می شود. این قایق می تواند فاصله ای صدمتری را در عرض یک دقیقه طی کند./به نقل از نیواطلس

مطالب مرتبط