مخترعی که گذشته خود را در واقعیت مجازی ساخت

“لوکاس ریزوتو” نام مخترعی است که به مدت یک سال تمام هر لحظه از زندگی خود را تصویربرداری کرده و با استفاده از این تصاویر در فضای واقعیت مجازی یک ماشین زمان ساخته و اکنون می تواند با هدست واقعیت مجازی در هر روز دلخواه خود در سال گذشته زندگی کند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از انگجت، زندگی از لحظات زودگذر ساخته شده است که شاید هر روزه قسمت های زیادی از آن را به راحتی فراموش می کنیم، اما یک مخترع راهی برای به یاد آوردن بخش اعظم آن پیدا کرده است.

“لوکاس ریزوتو” اخیراً توسط فناوری واقعیت مجازی یک “ماشین زمان” ساخته است که به وی اجازه می دهد تا همه لحظات ضبط شده توسط دوربین هایی که بر روی عینک خود داشته است را زنده کند و قادر به تجربه دوباره آنها در فضای واقعیت مجازی باشد.

لوکاس با خرید عینک Snap Spectacles که در دو طرف شیشه های خود دو دوربین دارد، به مدت یک سال از همه لحظات زندگی خود فیلم گرفت و با در دست داشتن این تصاویر توانسته است تمام این یک سال را در محیط واقعیت مجازی بازسازی کند.

ضبط تصاویر همزمان از دو دوربین این امکان را برای لوکاس فراهم کرد که به راحتی بتواند از آنها در خلق فضای سه بعدی که مورد نیاز محیط واقعیت مجازی است، استفاده کند.

وی اکنون می تواند با یک هدست واقعیت مجازی هر لحظه دلخواه از یک سال گذشته زندگی خود را دوباره تجربه کند.

لوکاس می گوید: با این فناوری، همه چیزهایی را که به یک لحظه مرتبط است، به یاد می آورم. شبیه این است که روح شما بدون اینکه دقیقاً بداند چه اتفاقی خواهد افتاد، به دنبال زندگی شما باشد.

البته این کار نمی تواند پروژه ساده ای باشد، چرا که نوشتن یک نرم افزار واقعیت مجازی کاری دشوار و تخصصی است و عینک مذکور تنها قادر به ضبط حداکثر یک دقیقه تصویر است. از طرفی دارای فضای ذخیره محدودی است، بنابراین نمی توان همه چیز را ضبط کرد و اگر هم ممکن باشد، ذخیره این همه تصویر فضای زیادی می خواهد و نیاز به هارد دیسک دارد و هزینه بر است.

اما نمی توان نادیده گرفت که این کار یک پروژه هوشمندانه و جالب است. البته حفظ حریم خصوصی افراد یک نگرانی است و اگر مردم بدانند شما در حال ضبط همه چیز هستید، احتمالا به شما اجازه نخواهند داد. /ایسنا

مطالب مرتبط